Cele 6 alimente care-ti detoxifica ficatul

alimente care detoxifica ficatul
Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
31 dec. 2018

Mai tii minte cand cuvantul “detox” era sinonim cu o dieta extrema – precum cea cu sucuri – si practic trebuia sa iei o pauza de la viata ta normala ca sa poti sa duci regimul pana la capat?

Din fericire, cercetatorii in industria de wellness recomanda acum o abordare mai blanda a alimentatiei curate, cu beneficii care nu doar anuleaza efectele sezonului de iarna, cand riscurile de a manca mai mult si mai putin sanatos sunt crescute.

De exemplu, unele cure de detoxifiere sunt create pentru a te ajuta sa faci tranzitia catre o noua dieta, in vreme ce altele fac mai usoara renuntarea la un anumit tip de aliment, spre exemplu zaharurile.

Acestea fiind spuse, majoritatea acestor cure de detoxifiere implica un angajament serios, pe mai multe zile. Daca nu vrei sa faci asta, nu te stresa – poti sa-i dai refresh organismului prioritizand alimente care fac bine ficatului si intestinelor.

“Cand ficatul lucreaza la turatii maxime, acesta transforma toxinele din corp in apa solubile, eliminandu-le din organism”, explica Charles Passler, nutritionist si fondator al programului de detox Pure Change, intr-un interviu pentru Well + Good.

Cu alte cuvinte, cu alimentele corecte in farfurie, vei reusi sa elimini mai usor toxinele si sa-ti detoxifici organismul.

Iata care sunt acestea si de ce ar trebui sa le consumi regulat in aceasta perioada.

Usturoiul

Usturoiul ajuta la activarea enzimelor detoxifiante din ficat. Practic, aceste enzime ajuta la descompunerea toxinelor si eliminarea lor din corp. Usturoiul contine si 39 de agenti antibacterieni diferiti, deci te ajuta si sa tii bolile departe. Consuma-l proaspat – astfel alicina distruge organismele neprietenoase din tractul gastrointestinal.

Sfecla rosie

Daca nu ai incercat niciodata sucul din sfecla rosie, acum ar fi momentul sa o faci. De parca cantitatea ridicata de antioxidanti din aceasta leguma si abilitatea de a-ti imbunatati performanta sportiva nu ar fi suficiente, sfecla rosie activeaza enzimele din ficat si bila, care descompun si absorb grasimile sanatoase si vitamina E. Bonus: retetele cu sfecla rosie sunt extrem de fotogenice, deci o sa-ti reimprospateze si pagina de Instagram, nu doar ficatul.

Merele organice

Gustarile formate din mere fac bine intestinelor. Merele contin multe fibre, curatandu-ti intestinele si introducand bacterii prietenoase. E important sa alegi variante organice, pentru ca merele sunt printre cele mai pline de pesticide alimente. Consuma-le in combinatie cu seminte de chia, o alta sursa cheie de fibre bune pentru stomac.

Germenii de broccoli

Acest aliment este superstar in materie de detoxifiere. E bogat in antioxidanti chiar mai mult decat broccoli-ul clasic, ceea ce inseamna ca sprijina ambele faze de detoxifiere a ficatului. In plus, germenii de broccoli contin indol-3-carbinol, un compus care ajuta ficatul sa elimine excesul de hormoni. Mai contin si o substanta numita sulforafan, care ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer.

Alimentele fermentate

Daca esti balonata sau constipata de mai mult de 3 zile, introdu alimente fermentate in dieta ta. Kefir, varza murata, muraturi, kimchi – toate acestea colonizeaza intestinele cu bacterii bune si promoveaza o digestie sanatoasa.

Nucile

Poate ai auzit deja de beneficiile nucilor in ceea ce priveste activitatea cerebrala. Dar stiai ca sunt foarte bune si pentru detoxifiere? Nucile imbunatatesc circulatia sangelui, astfel ca toxinele pot fi transportate mai eficient din diferite parti ale corpului pana la ficat. Sunt bogate in arginina, care ajuta corpul sa neutralizeze si sa elimine efectele toxice ale alcoolului si amoniacului din creier si sistemul nervos central.

Foto: Shutterstock.com