Cum sa combati durerile de spate

Monica Radulescu1
De Monica Radulescu
26 aug. 2018

Durerile de spate sunt una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate ale omului modern. Potrivit studiilor, cei mai multi angajati lipsesc de la serviciu din acest motiv. De vina este stilul de viata dezechilibrat. Suntem din ce in ce mai sedentari, avem o postura incorecta si uitam sa ne hidratam. Bogdan Goga, fizioterapeut in cadrul centrului „Terapie pentru Miscare”, mi-a spus ce trebuie sa facem ca sa prevenim din timp afectiunile coloanei.

Miscarea este esentiala pentru sanatatea intregului corp.

In primul rand, faceti miscare macar de 2-3 ori pe saptamana. Sportul este esential pentru un corp sanatos si va fereste de multe probleme. Daca sunteti incepatori, mai bine apelati la un specialist, care va poate ghida. Indiferent ca alegeti alergare, aerobic sau fitness, important este fie un sport care sa va placa pentru ca doar asa veti vedea si rezultate. In plus, nu uitati ca „orice tip de miscare trebuie sa contina incalzire si stretching la final, pe care nimeni nu pune accent.”, recomanda Bogdan.

O pozitie corecta la birou poate preveni durerile de spate.

Cei mai multi oameni isi petrec ziua la birou, in fata unui calculator cel putin opt ore. De aceea, pentru a evita durerile de spate, tineti cont de cateva aspecte. Monitorul trebuie sa fie la nivelul ochilor, la o distanta de aproximativ 50 de cm, iar spatele bine lipit de spatarul scaunului. Picioarele e bine sa fie sa fie intr-o pozitie confortabila, astfel incat sa se formeze un unghi de 90 de grade intre picioare, sold si coloana vertebrala. La fiecare ora trebuie sa va ridicati de pe scaun si chiar sa faceti cateva exercitii de intindere pentru a va relaxa muschii. Dupa ce v-ati asezat din nou la birou, nu uitati sa reluati pozitia corecta.

Alegeti o saltea de calitate.

„Exista multe idei legate de pozitia in care dormim. Corpul se duce in pozitia in care ii este cel mai comod. Ce poti sa faci este sa investesti intr-o saltea buna, care sa nu fie nici prea tare, nici prea moale, dar sa asigure un repaos al muschilor si al articulatiilor care au fost solicitate.”, recomanda Bogdan Goga.

Odihna ajuta la mentinerea unei coloane sanatoase.

Mai important decat salteaua pentru o coloana sanatoasa este odihna. Incercati sa dormiti 8-10 ore pe noapte. Somnul odihnitor reface tot organismul.

Ridicatul din pat dimineata nu trebuie facut brusc.

Dimineata evitati sa va ridicati brusc din pat, pentru ca muschii pot fi afectati, dupa ce au fost inactivi o noapte intreaga. Mai bine asteptati cateva minute intinsi, sfatuieste fizioterapeutul. In plus, puteti chiar face cateva exercitii in pat: aduceti genunchii la piept, rasuciti trunchiul si abia apoi ridicati-va.

Sanatatea spatelui este strans legata de fiecare pas pe care il faceti.

Sanatatea spatelui este strans legata de fiecare pas pe care il faceti. Alegeti cu grija incaltamintea, care trebuie adaptata particularitatilor anatomice ale piciorului, recomanda specialistul.

Hidratarea este un element important in mentinerea sanatatii coloanei.

Lipsa hidratarii poate afecta coloana. Ce se intampla de fapt? Discurile se deshidrateaza si in timp se poate ajunge la hernie de disc. „Ar trebui sa bem o cana pe ora. Multi recomanda 2 litri pe zi, dar poate intr-o zi sunt treaz 20 de ore, in alta 12. Ideea nu e sa bei un litru acum si un litru mai incolo, ci treptat. Ideal e sa nu ajungem la senzatia de sete. Foamea si setea sunt mesaje ale corpului care spun ca au scazut niste parametri.”, spune Bogdan Goga, fizioterapeut.

Medicamentele nu se iau dupa ureche.

Atunci cand apar dureri de spate, nu luati medicamente dupa ureche. Automedicatia este periculoasa, spun la unison toti medicii. Specialistul este singurul in masura sa indice tipul pastilelor, dar si situatiile in care se iau. „Un sfat ar fi sa nu incercam sa inhibam durerea inainte sa o intelegem.”, spune fizioterapeutul Bogdan Goga.

Asta pentru ca poate fi o contractura sau o intindere, dar si o hernie de disc. De aceea, este recomandat sa va prezentati mai intai la medic daca durerea nu trece in cateva zile.

Foto: Shutterstock.com