Cum se consuma fructele oleaginoase pentru eficienta maxima

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
2 sept. 2019

Fructele oleaginoase inseamna masline, nuci, alune, migdale, avocado, nuca de cocos.

Acestea au un continut caloric crescut, fiind foarte bogate in grasimi nesaturate, minerale (fier, zinc, calciu, potasiu, magneziu, seleniu), vitamine (vitaminele B si E) si proteine. Ele pot fi consumate ca atare sau sunt folosite la fabricarea uleiului. Desi calorice, sunt foarte sanatoase, intrucat reprezinta hrana preferata a creierului.

Intr-adevar, este important sa le consumam corect, pentru eficienta maxima.

De la nuca de cocos consumam, mai degraba, uleiul de cocos, inlocuindu-l pe cel de floarea soarelui. Cea mai buna varianta este o lingurita in salate, desi este rezistent la temperaturi mari.

Fructele oleaginoase prin continutul bogat de oligo-elemente (minerale) stimuleaza sistemul imunitar si cresc capacitatea de aparare a organismului.

Cuprul este elementul esential in producerea unor substante numite interleukine, care combat infectiile virale si bacteriene.

Scad nivelul colesterolului in sange si in special a fractiunii LDL-colesterol datorita grasimilor nesaturate si in special a acidului linoleic (omega 6). Acesta este un acid gras esential, precursor al prostaglandinelor, substante ce asigura buna fluiditate a sangelui, elasticitatea peretilor vasculari si mentinerea tensiunii arteriale.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Shutterstock.com.