Cele 6 superalimente pe care trebuie sa le consumi primavara aceasta

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
13 mart. 2019

Nutritionistul Steven Macari a realizat un material despre cele 6 superalimente pe care trebuie sa le consumi primavara aceasta, astfel incat sa fii pregatita pentru vara.

Cele mai multe dintre femei sunt deja pregatite pentru vremea calda si insorita. Si asa se naste motivatia de a iesi pe afara si a fi activa. In cele mai multe cazuri, aceasta este o idee foarte buna, dar poate ca ai nevoie de o strategie mai eficienta pentru a intampina primavara. Corpul tau iese slabit din iarna.

15 alimente satioase care te ajuta sa slabesti

Vremea rece, absenta soarelui si lipsa de miscare sunt factori importanti de stres pentru organism. Ai nevoie de o perioada de timp pentru refacere. Exista mai multe feluri de a face acest lucru, dar in acest articol atentia va fi indreptata spre anumite alimente speciale. Iata care sunt cele 6 superalimente pe care trebuie sa le consumi primavara aceasta.

Anghinare

Este un superaliment pentru ficat si fiere. Poate fi gatita la aburi si apoi stropita cu ulei de masline. Se pot consuma doar frunzele interioare si miezul. Desi exista o dezbatere privind posibilitatea ca alimentele si suplimentele alimentare sa joace un rol in cresterea nivelului de glutation, s-a demonstrat ca anghinarea poate face acest lucru. Glutationul este unul dintre cei mai eficienti agenti antioxidanti care sprijina organismul in procesul de detoxifiere, prevenind si imbatranirea prematura.

10 alimente care nu expira niciodata

Sfecla

Este un alt aliment esential pentru buna functionare a ficatului. Contine o substanta numita betaine care contribuie in mai multe feluri la detoxifierea ficatului si a reducerii nivelului de inflamatie din organism. Sfecla se incadreaza perfect in salate sau ca garnitura pentru un fel principal de mancare. Se poate coace si apoi pastra mai mult timp la frigider.

Supa de oase/colagenul

Nicio lista de superalimente nu ar fi completa fara supa de oase. Desi nu pare foarte apetisant sa bei o cana de zeama de oase, colagenul pe care-l contine este foarte important pentru organism. De asemenea, in supa de oase se mai gaseste un amino acid, numit glicina, la care majoritatea oamenilor au deficit. Supa de oase poate fi consumata pe perioada intregului an.

Ciuperci

Adesea, ciupercile sunt subevaluate, dar ele contin o serie intreaga de nutrienti pe care multe alte alimente nu-i contin. Unul dintre ei este seleniul, un mineral foarte important pentru functionarea corecta a glandei tiroide. Ciupercile gatite reprezinta un mijloc excelent pentru detoxifierea tractului digestiv. Multe suplimente pe baza de fibre provoaca balonare, insa ciupercile nu au acest efect si sunt delicioase daca sunt sotate in unt sau ulei de masline. Exista foarte multe varietati de ciuperci cu gust, textura si profil nutritional diferite.

Cele 6 alimente care-ti detoxifica ficatul

Sare

De ce mai multe ori, sarea nu este privita ca un aliment sanatos, dar ea pune la dispozitia organismului o serie intreaga de minerale esentiale. Atunci cand organismul este supus la factori de stres, pierde minerale intr-un ritm alert. Sarea reprezinta o metoda de a suplini aceasta pierdere, daca este sprijinita de un regim alimentar bogat in minerale. Trebuie sa alegi un sortiment de sare fara aditivi, pe a carui eticheta sa scrie doar “sare” sau “sare de mare”.

Branza Gouda

Contine o cantitate importanta de vitamina K2, unul dintre cei mai importanti nutrienti, care joaca un rol esential in sanatatea organismului, de la sistemul osos, dinti, pana la reducerea progresiei aterosclerozei. Nu trebuie sa mananci 1 kg de branza. Cateva feliute subtiri sunt de ajuns si reprezinta o gustare perfecta, mai ales daca sunt consumate impreuna cu un fruct.

Foto: Shutterstock.com