Variante dietetice ale mancarurilor tale preferate: nu-ti vor afecta silueta!

Ingrid David1
De Ingrid David
25 mart. 2019

Chiar exista variante mai sanatoase ale acelor preparate delicioase, vesnic interzise? Ei, bine, da! Iar acesta este visul oricarei femei care vrea sa slabeasca sau care vrea sa-si mentina sanatatea.

Nutritionistii spun ca prin simpla inlocuire a unor ingrediente din retetele preferate, vei atinge telul dorit. Cateva exemple:

1. Hamburgerii

Sunt printre preparatele preferate, fie la iesirile la iarba verde, fie in oras. Daca nu vrei sa renunti la hamburgeri, alege varianta mai dietetica a acestora. Si cel mai eficient este sa le gatesti acasa. Asa ca mergi si cumpara de la macelarie carne de vita slaba, fara niciun fel de grasime. Din ea iti poti pregati un super-hamburger. Pentru ca preparatul sa fie si mai dietetic, inlocuieste chifla alba cu una din faina integrala. Iar o pasta cu guacamole poate lua locul maionezei nesanatoase fara sa compromita gustul. In acest fel vei reduce caloriile cu aproape jumatate. Un hamburger normal contine 601 calorii, iar unul dietetic doar 276.

Guacamole sau sos mexican din avocado

2. Piure

Clasicul piure de cartofi, cu unt din belsug si lapte cat cuprinde, are si el o varianta mai… light. Este vorba de pasta de conopida. Aceasta se obtine pasand in blender conopida bine fiarta si amestecata cu sare, unt slab, piper si putin usturoi. Si in acest caz diferenta de calorii este mai mult decat considerabila. Piureul de cartofi cu unt si lapte are cam 300 de calorii per portie, iar cel din conopida doar 61 de calorii.

3. Lasagna

In cazul acestui preparat considerat in general teribil de periculos pentru silueta, lucrurile stau la fel de simplu. Tot ce trebuie sa faci este sa inlocuiesti branzeturile. De fapt, o parte din ele. Astfel, alege pentru cina ta cu lasagna ricotta si mozzarella light in loc de parmezan si mozzarella clasica. Apoi, cauta foi pentru lasagna din faina integrala in locul celei albe. Si, daca esti si mai hotarata sa slabesti, pune in loc de carne spanac. Nu doar ca vei avea proteine de buna calitate, ci vei si reduce numarul de calorii pe portie de la 377 la 145.

Spaghete din dovleac cu creveti gatiti in vin alb – o reteta de paste fara gluten

4. Spaghetti cu chiftele

Super populara, mai ales peste Ocean, aceasta reteta, numita si bomba calorica din cauza celor 571 de calorii pe care le are, poate fi „salvata“. E usor mai complicat, dar nu imposibil. Varianta mai dietetica are la baza spaghete din dovlecel si chiftele din carne de curcan, in loc de porc. Sosul rosu poate ramane neschimbat. Celelalte modificari scad insa numarul de calorii pe portie pana la 277. Adica ramai cu mai putin de jumatate, iar silueta ta va simti diferenta.

5. Friptura cu cartofi la cuptor

Cea mai buna varianta a acestui fel de mancare este aproape o alta mancare. Adica sa alegi carnea de curcan sau de vita in locul celei de porc, si sa schimbi cartofii cu cartofi dulci. Rezultatul bun provine din faptul ca la cartofii dulci nu mai e nevoie sa adaugi unt ca sa aiba gust mai bun. Reteta devine si mai dietetica daca prepari totul pe hartie de copt, fara sa mai adaugi vreun fel de ulei in tava. Asa ca in loc sa mananci un preparat cu aproximativ 581 calorii pe portie, te vei delecta cu unul cu doar 315 calorii. Salvate, 266. Rezultatul? Poti manca si un desert mic.

Piftia de curcan, o specialitate light pentru Craciun

6. Sandvisurile

Aflate printre alegerile clasice de fiecare dimineata, sandvisurile cu cornuri sau covrigi, pe care isi gasesc loc sunca, ouale sau cascavalul, au si ele variante mai sanatoase. Astfel, in locul lor poti sa cumperi o briosa englezeasca multi-cereale cu sunca de curcan si albus de ou. Mergand pe varianta a doua tocmai ai eliminat 205 calorii din sandvisul tau de dimineata, fara sa il faci mai putin satios. Astfel, ai trecut de la aproximativ 440 de calorii la aproximativ 235 de calorii.

Foto: Instagram/Jessica Clements