Ai facut o greseala flagranta la serviciu – cum repari situatia?

Maria Dima1
De Maria Dima
19 nov. 2019

Inceputul scolii ma duce cu gandul la toate gafele majore pe care le faceam atunci cand eram mai tanara. Cum ma imbracam mai fistichiu si mergeam mai agale pe coridorul liceului, cum ma impiedicam si ma imprastiam pe jos ca sa vada toti isprava mea. Noroc ca nu prea avea lumea telefoane cu camera pe atunci.

Cu timpul, insa, am invatat sa imi revin mai repede dupa o cazatura, chiar daca cele de azi sunt de ordin profesional. Se mai intampla sa ma impiedic si la locul de munca, sa trimit un email gresit, sa incurc treburile, sa nu-mi iasa un proiect incurcat, dar stiu cum sa-mi revin.

Epilatorul, emailul si ceasul rau

Crede-ma, le-am facut pe toate! Sunt o maestra desavarsita a erorilor si vorbesc din experienta.

Odata, aveam de trimis un super email cu o tona de referinte cuprinse in linkuri diferite. Am facut research 3 zile, am pus toate informatiile necesare si le-am ordonat frumos ca sa fie cat mai accesibile.

L-am trimis si in 2 minute a inceput lumea sa faca glume prin birou. Sa ma intrebe daca sunt subtila si le dau indicii pentru ce sa-mi ia de ziua mea. Desigur, cel mai important articol din email avea in loc de linkul corespunzator, un link de la ultimul model de epilator pe care-l vazusem si pe care intentionam sa-l cumpar. Nu plasasem comanda si am lasat un tab deschis. Facatura sau nu, linkul a ramas copiat si l-am atasat frumos la ce nu trebuia. Emailul a fost trimis la intreg departamentul de marketing.

Daca va intrebati, colegii mei chiar mi-au facut cadou epilatorul in cauza si inca ne amuzam pe treaba asta. Si atunci, dar mai important si dupa aceasta greseala impleticita, ma bazez pe un sistem care sa ma ajute sa ma adun dupa fiecare intamplare care nu merge conform planului.

Cum treci peste o greseala la locul de munca?

Primul Pas: Asumarea

Cea mai grea parte ramane tot cea invatata in bancile scolilor, in care trebuia sa ai o mana sus, sa te ridici in picioare si sa zici ca tu ai spart geamul.

Cu cat mai repede faci asta, cu atat mai bine. Nu are rost sa o acoperi, sa dai vina pe topirea ghetarilor sau pe alti colegi. Nu are sens sa incerci sa te scoti din situatia creata, indiferent cat de bine stapanesti tehnicile de negociere.

Nu ai cum sa castigi respectul celor din jur fara acest prim pas. Asumarea poate sa fie insotita de prezentarea de scuze, daca e cazul, si chiar o cerere de ajutor, la nevoie.

4 zodii care nu isi recunosc greselile: Le este foarte greu sa isi ceara scuze!

Pasul 2: Nu o minimaliza

Cu cat lasi mai mult sa te patrunda consecintele erorii tale si sentimentele tale vizavi de ea, cu atat mai mult vei sti cum sa o eviti data vitoare.

Daca te-ai facut de ras la o petrecere de firma, anul urmator vei sti sa nu te mai arunci la cel de-al treilea cocktail.

Daca stii ca ai exagerat cu abilitatile sau experienta ta in CV si ca nu ai putut sa te descurci mai departe la jobul propriu-zis, nu ai sa mai faci asta a doua oara. Tu iti stii cel mai bine punctele slabe, asa ca este cazul sa le controlezi mai bine, iar luarea la cunostinta e cea mai usoara modalitate pentru asta.

7 greseli pe care le vei face cel putin o data in viata

Pasul 3: Invata din greseli

Daca nu lucrezi bine sub presiune si termene limita, e cazul sa stii asta despre tine si sa inveti sa le faci din timp pentru a evita greselile.

Trebuie sa stii ce anume te panicheaza si creste probablitatea unei erori pentru ca de fiecare data sa-ti imbunatatesti performantele.

Pasul 4: Treci peste

Nici nu mai e cazul sa o spun, dar fie – toata lumea face greseli. Chiar si seful tau atotstiutor.

Ce greseli sa eviti la 20 de ani ca sa-i imbunatatesti pe urmatorii

Stiu ca fiecare pas gresit e plin de rusine, furie, regret si dezamagire, insa nu e chiar sfarsitul lumii. Nu are rost sa te trasnformi intr-un robot sau sa lasi frica de a mai face erori sa devina o piedica in cariera si dezvoltarea ta. Modul in care iti revii dupa o greseala spune mai multe despre tine decat situatia in sine, asa ca ar trebui sa te concentrezi pe asta.

Foto: Getty Images.