Cum te calmezi dupa un conflict

conflict
Ingrid David1
De Ingrid David
4 mart. 2019

O cearta cu cineva apropiat sau o agresiune la care participi sau doar esti martora iti poate da peste cap organismul.

Multi reusim cu greu sa trecem peste un astfel de episod.  „In functie de cat de stresata ai fost inaintea evenimentului, iti poate lua de la 20 de minute pana la trei ore pentru a iesi din acea stare de alerta ridicata”, spune Mellisa Sherlin, autoarea volumului „24 lucruri pe care le puteti face astazi pentru combaterea urii din lumea reala“.

Psihologii spun ca trebuie sa invatam sa facem fata conflictelor si sa stim cum sa ne comportam post-conflictual, astfel incat asfel de traume sa nu ne afecteze pe viitor. Ei atentioneaza ca nu ne putem reveni instant dupa ce am fost martori la un conflict, ci este nevoie de cateva tehnici.

O tehnica minunata este sa respiri adanc si sa numeri inapoi de la 30 la 0, spune Neeraj Gandotra, MD, director medical la Delphi Behavioral Health Group.

„Acest lucru face ca mintea ta sa se concentreze asupra respiratiei in loc de ceea ce te supara.” Dr. Gandotra recomanda numararea „o mie, doua mii [inhalare], trei mii, patru mii, (expirare), si asa mai departe“. Acest exercitiu regleaza respiratia la 15 respiratii pe minut si astfel nu hiperventilezi. Specialistul recomanda continuarea acestui exercitiu timp de 2-4 minute.

5 metode prin care poti dezamorsa un conflict

Incearca sa faci ceva care sa iti tina amintea ocupata.

Un studiu a aratat ca banalul joc Tetris are efecte uluitoare. Probabil pentru ca atrage atentia jucatorului de la conflictul care tocmai s-a incheiat. La fel de simplu ar fi sa bei o cana cu ceai si sa acorzi o atentie deosebita gustului si mirosului lichidului fierbinte. Iti vei gasi echilibrul destul de rapid.

Probleme de cuplu? 5 reguli de aur pentru a depasi un conflict major

Nu ramane impasibila dupa o lupta sau in timpul ei.

„Atunci cand cineva trece printr-o astfel de situatie conflictuala, se identifica fie cu agresorul, fie cu victima. Ambele declanseaza un sentiment: „comunitatea mea este atacata, trebuie sa-mi sustin comunitatea”, spune Sherlin. Daca nu faci nimic pentru a ajuta persoana cu care te identifici cel mai mult, vei ramane cu sentimentul vinovatiei.

„Daca actiunile noastre reflecta ceva ce nu credem ca este adevarat despre noi insine (de exemplu, ca nu ajutam pe cineva la nevoie), atunci ne revenim cu greu la normal”, spune Sherlin. Pentru ca astfel de situatii sa nu se mai repete, Dr. Gandrota sugereaza sa lasi sa treaca pana la 48 de ore pentru a te linisti si abia apoi sa te judeci.

„Trebuie sa-ti dai timp sa te linistesti. Vorbind despre asta a doua zi, vei fi mult mai obiectiva, mai ales daca intentionezi sa explici situatia unei alte persoane „, spune el.

6 pasi pentru a-ti calma emotiile negative

Odata ce evenimentul face parte din trecut, reflecteaza la ce ai facut si trage linie. Ai procedat corect sau nu? In functie de raspunsul dat, vei sti si cum sa proce­dezi pe viitor intr-o situatie similara. Nimeni nu trece prin viata fara conflict.

Foto: Shutterstock.com