10 solutii pentru a suporta mai usor singuratatea in timpul carantinei

Maria Constantin1
De Maria Constantin
24 apr. 2020

Perioada lunga de izolare si „fluviul“ de stiri despre pandemie pot fi istovitoare daca locuiesti singura. Aceste sfaturi te ajuta sa suporti mai usor carantina.

Adaptarea la realitatea dura a pandemiei poate fi un proces foarte dificil, dar aceasta experienta poate fi traumatizanta daca esti singura. Da, solitudinea are si avantajele ei – pe de o parte, iti permite sa eviti posibile conflicte cu partenerul sau cu familia. Insa, pe de alta parte, iti pune mintea la incercare si uneori scoate la suprafata sentimentele negative care salasluiesc in suflet. Iar depresia si anxietatea sunt cele mai intalnite dintre acestea.

Poti intra foarte usor intr-o spirala negativa. Asta inseamna ca trebuie sa ai mai mult ca oricand grija de tine si sa te bazezi pe comunitate, pe cei apropiati. Asa cum multe voci au subliniat, „distantarea fizica” este un termen mai potrivit pentru actuala perioada decat „distantarea sociala” – acum avem nevoie de legaturi mai mult ca niciodata, noteaza InStyle.

Iata 10 sfaturi pe care aceasta publicatie le ofera pentru a face fata mai usor sentimentului de izolare si de singuratate cu care te poti confrunta daca esti singura in carantina.

1. Creeaza o structura

Traim o perioada in care zilele saptamanii sunt greu de separat de weekend si tocmai de aceea trebuie sa ai o structura pe care sa actionezi. Planifica perioadele in care lucrezi, cand vorbesti la telefon cu prietenele si cu familia, cand faci curatenie in casa si cand te ingrijesti. Cand ai un program pe baza caruia iti incepi, continui si iti inchei fiecare zi, timpul capata sens, dar si tu obtii un sentiment de implinire.

2. Ramai activa

Inainte de toate, sa lamurim de ce trebuie sa fii activa: nu-i momentul sa te ingrijorezi pentru silueta ta. E mai important sa ramai activa pentru sanatatea ta si pentru echilibrul tau mental. Sunt o multime de moduri in care poti fi activa stand in casa, iar multe dintre ele nu te costa nimic. Chiar si faci cateva exercitii simple in sufragerie timp de cinci minute pe zi te ajuta sa-ti pui sangele in miscare si sa te simti bine dupa eliberarea endorfinelor.

3. Schimba-ti hainele

Multi vad in pandemie o ocazie de a nu mai da atentie vestimentatiei sau spalatului pe dinti. Nu face aceasta greseala! Nu conteaza ce porti, poti sa stai in pijamale de zi si seara sa imbraci pijamelele cu care dormi, dar este esential sa-ti schimbi tinuta, chiar daca nu te vede nimeni. Renuntarea la igiena si la schimbarea hainelor iti poate inrautati depresia si anxietatea.

4. Concentreaza-te pe munca

Daca ai norocul de a putea lucra de acasa, concentreaza-te pe asta. Productivitatea poate sa nu fie prioritatea in perioada pandemiei, dar daca poti, priveste-ti slujba ca pe o evadare din realitatea epidemiei. Si chiar daca nu esti cea mai buna prietena cu colegii tai, te poti baza pe comunicarea cu ei pentru a indeparta sentimentul de singuratate care iti da tarcoale.

5. Petrece timp cu prietenele tale

Interactiunile sociale sunt importante in perioada izolarii. Poti sa planuiesti o cina virtuala, pe FaceTime, cu o prietena, sau o ora cu fetele in fiecare vineri seara, tot prin intermediul unei aplicatii video, sa urmariti ceva impreuna pe Netflix. Puteti juca ceva sau sa faceti un grup online si sa stati la taclale – important e sa va regasiti si sa petreceti timp impreuna.

6. Incearca o aplicatie de intalniri

Daca esti singura si te simti pregatita sa te vezi cu cineva, acesta poate fi un moment potrivit pentru a incepe cautarile pentru o relatie. Foloseste perioada in care stai in casa si dezvolta-ti abilitatile cautand pe cineva care ti se potriveste, tatonand terenul, gandindu-te ce fel de om ti-ar placea sa ai langa tine, inainte de a-l intalni fata in fata. Este si un moment in care poti sa inveti sa faci lucrurile altfel, asa ca adapteaza-te si improvizeaza!

7. Fii creativa!

Pune-ti imaginatia la lucru si dezvolta-ti un nou hobby, in afara de a sta pe Netflix. Serios, ai tot timpul la dispozitie, daca nu acum, atunci cand? Poti sa pictezi, sa scrii poezie, sa faci canti, sa confectionezi diverse lucruri utile pentru casa sau sa te apuci de ceva ce ai fi vrut candva sa incerci, dar ai lasat deoparte fiindca nu aveai timp.

8. Incepe un proiect acasa

Sa faci curatenie si sa pui lucrurile in ordine mananca ceva timp, dar nu te poate face mereu fericita. Nu trebuie sa te apuci acum sa renovezi tot apartamentul, dar poti face unele lucruri pe care de obicei nu aveai ocazia – de pilda, sa varuiesti un perete intr-o camera sau o camera intreaga, sa montezi un raft sau pur si simplu sa organizezi altfel lucrurile in dulapul din bucatarie sau in cel din dormitor iti pot da mai multa satisfactie si te pot face sa te simti mai bine intr-o zi de sambata.

5 filme despre singuratate care te ajuta sa suporti mai usor carantina COVID-19

9. Ia legatura cu oamenii din trecut

Te-ai intrebat, uneori, ce-o mai fi facand o colega din scoala generala, din liceu, din facultate sau de la o companie in care ai lucrat cu ani in urma? Cauta-le pe Facebook, vezi daca ai vreun contact si ia legatura cu ele! Dar ai grija: desi oamenii se mai schimba, e bine sa eviti persoanele toxice si fostii parteneri.

10. Lucreaza la dezvoltarea ta personala

Sa faci ceva pentru a fi mai buna cat timp stai acasa e cea mai buna investitie pe care o poti face in aceasta perioada. Citeste o carte de dezvoltare, urmareste o emisiune, mediteaza sau lucreaza la un plan pentru a incepe o afacere. Orice ai face acum pentru dezvoltarea ta iti poate prinde bine dupa ce carantina se va incheia.

Foto: Unsplash.com