Zi proasta la munca? Nu o lua cu tine acasa!

Maria Dima1
De Maria Dima
30 aug. 2019

Ce aduci cu tine acasa de la munca? Nu, nu ma refer la laptop sau la caserola de mancare, ci la toate gandurile, grijile si stresul care nu-si iau pauza numai pentru ca ai iesit pe usa.

Ca sa nu te rastesti la partenerul tau pentru ca inca ai ramas cu gandul la comentariul rautacios livrat de un coleg in ultima sedinta si sa nu-ti faci un document in care sa marchezi fiecare soseta aruncata la intamplare prin casa, trebuie sa gasesti metode de a lasa supararile de la firma exact acolo, in cladirea aia, si nu acasa.

Adam Fraser, un consultant de performanta renumit, spune ca orice zi proasta la munca poate sa fie data uitarii urmand niste pasi fabulos de usori.

Pasul 1: Creeza un spatiu intermediar

Adevarul e ca nu poti face tranzitia direct de la un mediu la altul in mod natural, fara sa simti ramasitele unei zile proaste pe piele chiar. Un dus rece nu e de ajuns.

Asadar, Adam Fraser recomanda crearea unui spatiu intermediar care sa-ti permita deconectarea reala de la treburile de la birou. Nu trebuie sa fie un loc fizic, dar poate fi chiar si drumul pana acasa, o ora de plimbare sau de sala, sau plimbatul catelului.

Nu conteaza ce e, atata timp cat te ajuta sa te desprinzi de tot ce “arde” la birou, de emailuri fara numar si presiunea din partea superiorilor. Astfel, nu risti sa-ti strici seara si tie, dar si celor care te asteapta acasa.

Pasul 2: Concentreaza-te pe ce a mers bine azi

Gandeste-te ce ti-a iesit in ziua asta si ce poti face ca maine sa-ti fie si mai bine, in loc de a te focusa pe tot ce ti-a explodat in fata. Nu trebuie sa pui la suflet vorbele unui client nervos sau sa bagi in geanta parerile absurde ale unui coleg.

Seteaza-ti o intentie simpla: restul zilei, ca si maine, de altfel, sa fie mai bune.

Prieteniile de la locul de munca, antidotul perfect impotriva stresului

Pasul 3: Odihneste-te 

Totul pare mult mai rau decat este de fapt daca toate grijile de la serviciu se deruleaza pe fondul unor nopti nedormite sau perioade extrem de aglomerate.

Ia-ti o pauza si de la atributiile casnice si comanda niste mancare in loc de a gati, joaca-te in parc cu copiii si rostogoliti-va prin iarba in loc de a merge la activitati mai solicitante, stai mai mult pe terasa, in aer liber sau in oras.

Ideea e sa faci lucruri care te ancoreaza in prezent, chiar daca asta inseamna un sudoku savuros, in timp ce esti cocotata in pat.

Cum sa nu te simti exclusa la locul de munca

Pasul 4: Da-ti un reset

Cat timp esti inca in acel spatiu intermediar, pune-ti urmatoarele intrebari: “Cum vreau sa ajung azi acasa?”, “Cum vreau sa fie ziua mea de fapt?”, “De ce am nevoie azi?”

Totul porneste din tine. Mintea ta iti va livra exact varianta pe care te concentrezi.

Daca bombani in drum spre casa si inca te gandesti la un raspuns mai bun pe care-l puteai tranti sefului tau, sau te enervezi citind ultimele modificari cerute de un client pe proiectul aprobat deja de 5 ori si nu-ti scoti capul din inbox, atunci evident ca nici restul zilei nu o sa fie mai bun doar pentru ca ai iesit pe usa firmei.

Insa daca iti setezi un scop mai presus de toate astea si te tii de el, chiar si numai pe jumatate, tot vei simti beneficiile.

Semne ca mediul tau de lucru este unul toxic

Foto: Shutterstock.com