11 trucuri care te ajuta sa arzi din depozitele de grasime pe tot parcursul zilei

trucuri care te ajuta sa arzi grasime
Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
14 nov. 2018

Daca vrei sa pierzi excesul de grasime corporala, te invatam exact cum sa-ti “convingi” corpul sa arda calorii toata ziua.

Adevarul este ca corpul tau nu vrea sa renunte la grasime. Incearca sa previna pierderea grasimii incetinindu-ti metabolismul sau amplificand senzatia de foame.

Dupa cum probabil stii deja, doar mentinand un deficit de calorii si facand mult sport nu garanteaza pierderea grasimii. Trebuie sa faci cateva schimbari in dieta si programul de antrenament pentru a-ti atinge telurile.

Aceste trucuri vor ajuta metabolismul sa functioneze mai bine si vor incuraja corpul sa arda grasimi pe tot parcursul zilei.

Taie din calorii

Reducerea numarului de calorii consumate zilnic este cel mai important lucru daca vrei sa scapi de grasime. Nu poti arde grasimea pana ce nu consumi mai putine calorii decat arzi. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa te infometezi.

Un deficit de 500 de calorii iti permite sa arzi grasime toata ziua. Daca te simti infometata tot timpul, mareste consumul de fibre (pana la 25 de grame pe zi) si bea multa apa.

Schimba dieta la fiecare 4-6 saptamani

Stiai ca metabolismul incetineste daca mentii un deficit de calorii pentru o perioada lunga de timp? Acest fenomen se numeste adaptare metabolica si este unul din motivele pentru care orice dieta ajunge la o perioada de platou.

Revenind la o alimentatie normala anuleaza efectele deficitului caloric si iti restarteaza metabolismul. Cum functioneaza asta? Mareste numarul de calorii consumate pentru o scurta perioada de timp, preferabil 3-4 zile.

S-a dovedit ca acest lucru reduce si retentia de apa.

Consuma nutrienti

Oamenii se concentreaza pe calorii si uita ca nutrientii sunt foarte importanti. Ei mentin echilibrul hormonal si accelereaza metabolismul. Omega 3, fier, zinc, oxid nitric, vitaminele B, C si E si folatul sunt esentiali in orice dieta.

In plus, partea buna este ca alimentele bogate in nutrienti sunt slabe in calorii.

Bea ceai verde

Ceaiul verde neindulcit creste consumul de energie si arde grasimile. Conform studiilor, un nutrient numit EGCG, prezent in ceaiul verde, amplifica oxidarea grasimii si creste arderile cu pana la 17%.

Si majoritatea grasimii pierdute este localizata in zona abdomenului.

Imbunatateste functia tiroidei

O tiroida deloc activa incetineste metabolismul – nu e un lucru de ignorant, avand in vedere ca atat de multe milioane de oameni din toata lumea sufera de diverse boli ale tiroidei.

Oboseala, slabiciunea, cresterea in greutate, pierderea parului si crampele musculare sunt un semn de hipotiroidism. Remedii naturale impotriva hipotiroidismului sunt probioticele, uleiul de peste, iodul si ashwagandha (ierburi indiene ayurvedice).

Incearca antrenamentele scurte, dar intense

Exercitiile de intensitate mare, de nu mai mult de 10 minute, iti ajuta metabolismul sa lucreze ore intregi dupa antrenament, corpul ocupandu-se de reumplerea depozitelor de energie si de eliminarea acidului lactic.

Studiile arata ca acest efect de ardere poate dura si pana la 72 de ore dupa un antrenament.

Alege o dieta saraca in carbohidrati

Reducand carbohidratii si consumand mai multe protein si grasimi sanatoase te ajuta sa-ti controlezi apetitul si sa reduci numarul total de calorii consumate.

Nu trebuie sa eviti toti carbohidratii, doar pe cei rafinati si pe cei cu un index glicemic mare. Legumele, fructele si cerealele nerafinate ar trebui sa se regaseasca in dieta ta.

Consuma alimente organice

Studiile arata ca pesticidele incetinesc metabolismul si interfereaza cu procesul de ardere a grasimilor. Dar nu tot ce mananci trebuie sa fie organic.

Opteaza pentru variante organice ale alimentelor cu reziduuri mari de pesticide, precum capsunele, merele, spanacul, varza Kale, telina, ciresele si cartofii.

Consuma oua la micul dejun

Ouale si alte alimente bogate in proteine controleaza foamea si reduc apetitul. Un studiu a descoperit ca cei care au mancat oua la micul dejun au slabit cu 65% mai mult decat cei care au mancat cereale.

Mareste masa musculara

Persoanele cu o masa musculara mai mare au o rata metabolica de baza mai buna. Si stiai ca aceasta este responsabila cu 70% din procentul de calorii pe care le arzi intr-o zi.

Urca scarile

Mersul pe jos si urcatul scarilor te ajuta sa arzi pana la 500 de calorii pe zi.

Foto: Shutterstock.com