Balonarea inainte de menstruatie – scapa de disconfort!

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
6 iul. 2018

Putine femei pot spune ca au gasit remediul pentru a scapa de disconfortul de dinainte de perioada critica a lunii. Balonarea inainte de menstruatie a fost si este o tema de interes.

Alisa Vitti, nutritionist integrativ, expert in sanatatea hormonala si autorul volumului “Woman Code”, a dezvaluit pentru mondbodygreen.com cele mai eficiente solutii in acest caz. Balonarea inainte de menstruatie nu trebuie sa ne mai impiedice sa ne ducem planurile de zi cu zi la bun sfarsit!

Alisa spune ca, in cariera ta, a intalnit putine femei, care sa spuna ca detin controlul cand vine vorba despre balonare. Cele mai multe recunosc ca rateaza evenimente importante din cauza disconfortului resimtit in perioada critica a lunii. Sindromul premenstrual vine la pachet cu migrene, schimbari de dispozitie, iritabilitate, tulburari de somn, acnee, crampe abdominale si balonare. Cauza acumularii de gaze in stomac are la baza si activitatea hormonala.

Inainte de a gasi remediul potrivit, trebuie sa iti dai seama cum se manifesta balonarea in cazul tau.

Exista cateva semne distinctive, care ne pot ajuta sa ne dam seama de unde incep problemele. Asa, cunoscand cauzele, putem afla solutiile.

Balonarea inainte de menstruatie – cum ne afecteaza hormoni
Estrogenul favorizeaza retinerea apei in tesuturi

Multe femei au un nivel mai mare de estrogen in corp, respectiv un deficit de hormon progesteron. Daca in istoricul tau medical apar probleme de sanatate, cum ar fi fibrom, endometrioza, chisturi ovariene, sindrom premenstrual, cel mai probabil te confrunti cu “dominatia estrogenului”. Asta inseamna ca, in timpul sindromului premenstrual, influentat de nivelul ridicat de estrogen, corpul retine apa si se baloneaza. Poti sa echilibrezi nivelul de estrogen consumand sucuri din morcovi, sfecla, telina, lamaie si mananca mai des legume cu frunze verzi si seminte de in. De asemenea, trebuie sa reduci consumul de proteine animale si lactate.

Cortizonul – inamicul siluetei

Cateva zile pline de stres si nopti nedormite sunt tot ce trebuie ca sa para ca greutatea coporala s-a marit cu cateva kilograme. Acesta este efectul cortizonului, de a forta corpul sa retina sodiu. Daca te simti stresata, coplesita de activitatile cotidiene, esti cu nervii intinsi la maximum, foarte obosita, desi bei cafea, foarte probabil este din cauza cortizonului.

Solutia consta in practicarea in fiecare zi a unui program de exercitii fizice. Miscarea combate stresul si scade nivelul ridicat de cortizon. Alisa spune ca in cazul ei functioneaza de minune trambulina. In fiecare zi face exercitii pe trambulina si se bucura de un efect evident de reducere a stresului.

Foto: Urban Outfitters