Dieta hormonala: Cea mai eficienta metoda de a reduce durerile cauzate de endometrioza

Avatar1
De Irina Constantin
28 sept. 2019

Endometrioza afecteaza 1 din 10 femei, iar simptomele sale neplacute pot interveni chiar si in cele mai placute momente ale vietii.

Endometrioza reprezinta o afectiune tot mai des intalnita, care inca nu are un tratament. Femeile care sufera de aceasta boala experimenteaza menstruatii extrem de dureroase, disconfort abdominal frecvent, dureri in timpul actului sexual, diaree si constipatie.

Ai endometrioza? Aceste mici schimbari pot atenua durerile

Dieta hormonala pentru endometrioza: Ce sa mananci pentru a echilibra nivelul de estrogen

1. Alimente bogate in zinc

Zincul ajuta la echilibrarea hormonilor, asa ca asigura-te ca mananci suficiente oua si nuci. In special nucile braziliene, caju, pecan si migdalele sunt bogate in zinc, asa ca integreaza-le in meniul tau zilnic.

Cat de importanta este alimentatia in ameliorarea endometriozei

2. Legume in culorile curcubeului
Acestea au efect antiinflamator si ajuta, in mod special, la diminuarea durerilor menstruale intense. „Sistemul imunitar al unei femei cu endometrioza este slabit, asa ca se cere sustinerea lui prin alimentatie”, spune Henrietta Norton, specialist in nutritie.
Pe langa faptul ca legumele lupta cu inflamatia din corp, ele au si o cantitate mare de fibre. Acest lucru ajuta corpul sa proceseze mai bine estrogenul si sa elimine excesul hormonal.
Consuma zilnic morcovi, ardei gras verde, galben si rosu, ridichi, rosii, sparanghel – cu cat mai multe culori, cu atat mai bine!
3. Alimente bogate in Omega 3
Somonul salbatic, nucile romanesti si semintele de chia sunt foarte bogate in acizi grasi sanatosi. Acestia ajuta la eliminarea estrogenului si la scaderea inflamatiilor, asa ca include-i in meniu cat mai des.
4. Alimente prebiotice si probiotice

Acestea sunt esentiale pentru hranirea „bacteriilor bune” din tractul digestiv. O digestie buna scade inflamatia si te ajuta sa eviti simptomele endometriozei, precum diareea si constipatia cronica.

Asadar, consuma iaurt organic, varza murata, tempeh, kimchi, branzeturi neprocesate. Daca esti intoleranta la lactoza, incearca iaurturile de cocos sau migdale.

5. Alimente care incurajeaza detoxifierea naturala

Dieta hormonala pentru endometrioza include si alimente detox, care sustin procesul natural prin care organismul elimina toxinele.

Consuma regulat broccoli, conopida, varza, kale si varza de Bruxelles. Aceste ingrediente sunt excelente pentru detoxifiere si pentru intarirea sistemului imunitar.

Extra tip: Evita cu desavarsire zaharul, inamicul principal al endometriozei!

„Cand manaci multe dulciuri si carbohidrati procesati, cresti cantitatea de grasime si incurajezi cresterea nivelului de insulina. Combinate, aceste lucruri sporesc nivelul de estrogen”, explica nutritionistii.

In plus, cu cat organismul tau depoziteaza mai multa grasime, cu atat estrogenul va fi mai prezent. De aceea, eliminarea zaharului din alimentatia zilnica, alaturi de dieta hormonala pentru endometrioza, poate diminua simptomele neplacute ale bolii.

Foto: Shutterstock.com