Aceste replici sunt motivul pentru care sufletul tau nu poate sa se vindece

Avatar1
De Irina Constantin
26 feb. 2020

Cand trecem printr-o experienta negativa, avem tendinta de a ne consola cu tot felul de idei. Ce ar fi daca ai afla ca foarte multe dintre ele sunt daunatoare?

Cand cineva trece printr-o perioada grea (poate chiar tu!), primul reflex este acela de a minimiza suferinta si de a aduce consolare imediata.

Cum sa te ierti atunci cand te simti dezamagita de propria persoana

„Nu mai plange, o sa fie bine!” sau „Spune mersi ca a fost doar atat, putea fi mult mai rau!” sunt replici toxice. Nu numai ca nu te ajuta sa treci mai repede si mai usor peste trauma, dar pot agrava situatia pe termen lung.

Iata care sunt cele mai frecvente 5 obstacole in calea vindecarii emotionale, pe care trebuie sa le eviti cu desavarsire:

1. „Fii fericita ca nu a fost ceva mai grav!”

Da, intr-adevar, poti fi recunoscatoare ca nu s-a intamplat ceva mai grav. Totusi, ceva s-a intamplat, iar acest lucru te doare. Este perfect normal.

Nu iti nega niciodata suferinta, doar pentru ca exista posibilitatea ca lucrurile sa fie si mai rele. Absenta unui eveniment mai grav nu anuleaza gravitatea celui care a avut deja loc.

2. „Asta e viata!”

Nu, viata nu este definita de intamplari dureroase si de suferinta. Acestea din urma fac parte din viata, insa existenta ta pe acest Pamant este mult mai complexa de atat.

Viata poate fi grea uneori, insa poate fi si frumoasa, plina de bucurii, impliniri si voie buna. Asadar, nu lasa un singur eveniment sa iti schimbe perceptia asupra intregii vieti!

Sfatul psihologului: cum sa treci cu bine de Valentine’s Day daca esti singura

3. „Ar fi trebuit sa treci peste pana acum!”

Ia o foaie de hartie si noteaza cu litere mari: „Vindecarea nu este lineara, iar fiecare persoana are propriul ei ritm”. Acum lipeste foaia pe perete si citeste mantra ori de cate ori te blamezi ca nu ai depasit inca un eveniment greu de digerat.

Nimeni nu poate stabili cat timp este necesar pentru a depasi o experienta dureroasa. Unele persoane se vindeca mai repede decat altele. Unii oameni au parte de o revenire treptata, constanta, in timp ce altii intampina fluctuatii bruste.

Orice ar fi, tine minte ca iti poti aloca oricat timp doresti pentru a-ti reveni dintr-o situatie care te-a facut sa suferi.

4. „Nu a fost chiar atat de rau!”

Minimizarea suferintei nu aduce niciodata rezultate bune. Strategia „fake it til you make it” nu functioneaza in acest caz.

Schimbarile pe care le poti face in viata pentru a avea mai multa incredere in tine

Daca ai trecut prin momente dureroase, este in regula sa le accepti, sa te lasi sa simti orice emotie si sa procesezi lucrurile mai tarziu. Nu trebuie sa rezolvi intreg puzzle-ul dintr-odata.

5. „Nu trebuie sa iti para rau, totul este o lectie!”

Este adevarat ca fiecare experienta traita iti aduce invataturi si te ajuta sa evoluezi ca persoana. Cu toate acestea, nu inseamna ca nu iti poate parea rau ca lucrurile s-au intamplat intr-un anume fel.

Gandurile precum „nu era nevoie sa trec prin asta, puteam invata lectia si intr-un mod mai bland” sunt normale si nu trebuie sa fie respinse.

Foto: Getty Images.