COVID-19: Cum sa gestionezi stresul in timpului pandemiei

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
6 apr. 2020

Toata lumea trebuie sa faca fata impactului pe care epidemia de COVID-19 il are asupra vietii noastre de fiecare zi.

Constransi sa ne petrecem cea mai mare parte a timpului in casa, putem sa intampinam diverse probleme, cum ar fi anxietatea si frica. 

Aceste sfaturi te ajuta sa gestionezi mai bine stresul in timpul epidemiei de COVID-19.

Stresul este resimtit diferit de fiecare dintre noi, dar nimeni nu este imun la actiunea sa negativa asupra starii noastre generale. 

Cum gestionezi stresul generat de coronavirus: 

Este esential sa ai grija de tine

Mesajul unui medic pediatru roman: Ce ma sperie si ce NU ma sperie in legatura cu COVID-19

Nu poti avea grija de ceilalti daca nu te ingrijesti pe tine mai intai. Acum ai foarte mult timp liber la dispozitie. Este recomandat sa faci o pauza de citit si urmarit stirile zilei, inclusiv cele de pe retelele de socializare. Foloseste-te de timpul acesta pentru a face exercitii de respiratie, de stretching sau ca sa meditezi. Este ocazia perfecta sa incerci sa faci acasa exercitiile care ti-au starnit curiozitatea. Incearca sa-ti formezi o rutina: imbraca-te, mananca echilibrat si dormi suficient. Fa lucrurile care iti plac si tine legatura cu prietenii.

Cum se manifesta stresul in timpul unei epidemii? 

Fiecare persoana va raspunde diferit la coronavirus, in functie de cat de afectata este comunitatea din care face parte si de resursele la care are acces. In general, persoanele varstnice, copiii si tinerii, persoanele cu afectiuni mentale sau cauzate de consumul de substante si personalul medical sunt categoriile expuse in mod direct. 

Pastreaza legatura cu prietenii in aceasta perioada si, astfel, te vei simti mai in siguranta

Urmareste daca apar schimbari de comportament, cum ar dificultati de concentrare sau de a adormi, inrautatirea unor probleme de sanatate preexistente, schimbari de alimentatie si cresterea consumului de alcool, tutun sau alte substante. 

Covid-19: Trucurile unui astronaut te ajuta sa suporti mai usor izolarea

Pentru parintii cu copii mici sau adolescenti

Acesti parinti sunt si ei pusi la grea incercare de epidemia de Covid-19. Copiii nu mai sunt la scoala, au tendinta sa devina nerabdatori si pot suferi din cauza stresului. Insa parintii pot servi ca model pentru copiii lor. Mentinerea unei rutine sanatoase este la fel de importanta si pentru copii. 

Programele scurte de exercitii, cu o durata de 10 minute, ii ajuta sa consume energie si sa mai elibereze din stresul acumulat. De asemenea, este important sa raspunzi cu calm si incredere intrebarilor pe care ti le adreseaza copilul. In felul acesta se va simti mult mai in siguranta. Semnele stresului la copii sunt variate, dar cel mai adesea se manifesta prin plans excesiv sau reintoarcerea la tipare de comportament pe care le abandonasera, cum ar fi sa urineze in pat. La adolescent, stresul se poate manifesta prin tristete excesiva, obiceiuri culinare sau de somn nesanatoase.

De ce e mai bine sa-ti faci manichiura acasa: Riscul legat de COVID-19

Nu te descuraja, este o ocazie pentru tine sa ai grija de tine si de comunitatea din care faci parte.

Foto: Unsplash.com