Traim intr-o lume cu mult prea multi stimuli, cu un to do list care parca nu se mai termina si griji nesfarsite pentru viitor. Iata 5 strategii pentru limpezirea mintii, care iti vor conferi o stare de spirit mai pozitiva si mai deschisa.

Organizarea si curatarea spatiilor exterioare fac minuni atunci cand vine vorba de starea ta de spirit si buna dispozitie. Dupa o zi obositoare si stresanta, poti ajunge intr-o casa curata si sa te simti in siguranta. Mindful.org iti arata cum sa-ti simplifici viata si astfel sa iti creezi cele mai bune conditii pentru relaxare si pentru limpezirea mintii.

Cateodata aglomeratia din jur este un fel de zid “protector” care sa ne faca sa nu ne uitam la durerile si suferintele noastre, dar si la alegerile gresite pe care le facem. Un spatiu dezordonat in care traim este o reflectie clara a dezordinii din mintea noastra. Daca il rezolvam pe unul, o sa ne fie mai usor cu limpezirea mintii. Cateodata putem sa lucram din afara spre interior. Dar in alte momente, e la fel de important sa incepem in interior si mediul extern va resimti un impact pozitiv.

5 strategii pentru limpezirea mintii

Limpezirea mintii – 1. Fa stretching cu corpul, dar si cu mintea. Daca te folosesti de corp si de respiratie, iti poti limpezi mintea foarte repede. Daca te simti coplesita de ganduri, fa miscare! O plimbare lunga, un traseu cu bicicleta sau cateva bazine o sa preia o parte din presiunea gandurilor pe mintea ta si te vei relaxa putin.

Limpezirea mintii – 2. Asculta-ti piesa favorita. Daca gandurile negative te apasa, asculta o piesa pe care o asociezi cu momente fericite. Conexiunea emotionala dintre melodie si fericire te va ajuta sa intri intr-o stare mai pozitiva. Poti citi o carte preferata, poti vedea un film drag sau sa recitesti o poezie care inseamna ceva pentru tine.

Limpezirea mintii – 3. Danseaza! Miscarile de dans stimuleaza secretia de endorfine, care te vor face sa te simti mai bine. Daca te concentrezi pe felul in care se misca corpul tau in ritmul muzicii, mintea ta va fi nevoita sa se calmeze putin.

Limpezirea mintii – 4. Apeleaza la amintirile pozitive. Inchide-ti ochii si incearca sa retraiesti momentele care te-au facut cel mai fericita. Un concert minunat, o vacanta de exceptie, intoarce-te putin acolo si fii constienta ca starea aceea poate fi recucerita in viitorul apropiat.

Limpezirea mintii – 5. Practica recunostinta. Spune “Multumesc!”. Pentru tot ce esti, pentru ce nu esti, pentru lucrurile pe care le-ai trait ca sa ajungi in acest punct al vietii tale si chiar si pentru lucrurile negative de care ai fost ferita in viata. Fa o lista in fiecare zi. Cuvintele scrise au un impact mai mare asupra starii noastre mentale.

Afla si cum sa fii mai fericita intr-un minut! Da, e posibil!