Stresul zilnic se aduna si se tot aduna, ajungand sa ne sufoce de-a dreptul, daca il lasam. Momentele de respiro – iesirile in oras cu prietenii, cursurile de dans sau lectiile de gatit – sunt binevenite, insa, pe termen lung, ai nevoie de un “antidot” mai puternic.

Solutia noastra: 10 minute de meditatie in fiecare seara. Te vor ajuta sa te eliberezi de tot stresul zilnic si sa-ti relaxezi mintea si corpul.

Si sa nu spui ca n-ai timp ca sa meditezi! O poti face chiar inainte sa te culci, trebuie doar sa te bagi in pat cu 10 minute mai devreme. Sau, daca obisnuiesti sa adormi imediat, poti medita dupa cina sau chiar si in timp ce-ti faci dus!

Solutii pentru stresul zilnic sunt, trebuie doar sa fii deschisa spre a face un mic efort la inceput. Vei vedea ca in timp, meditatia nu va mai fi “ceva ce trebuie sa faci”, ci “ceva ce iti place sa faci”.

Stresul zilnic poate fi combatut cu o meditatie bazata pe respiratie

Cea mai buna meditatie pentru a elimina stresul zilnic este meditatia care pune accentul pe respiratie si pe momentul prezent. Daca ai seri in care esti agitata si stresata din cauza unei zile incarcate la birou, aceasta meditatie face minuni – iti calmeaza mintea si te ajuta sa dormi mai bine.

Cum realizezi meditatia care combate stresul zilnic:

1. Intinde-te in pat, pe spate, pune o mana pe piept si una pe abdomen;

2. Respira adanc pe nas, pana cand simti ca plamanii ti se umplu cu aer. Tine respiratia cateva secunde inainte sa o eliberezi treptat, pe gura.

Ca sa elimini stresul zilnic eficient, testeaza si alte tehnici de meditatie!

3. Cand inspiri, incearca sa extinzi abdomenul cat de mult poti. Ideea este sa respiri din abdomen si nu din piept; ca sa-ti dai seama daca respiri corect, trebuie sa simti ca doar mana de pe abdomen se misca, cea de pe piept trebuie sa ramana pe loc.

4. Cand expiri, strange-ti buzele ca si cum ai fluiera, asigurandu-te ca dai aerul afara foarte lin, in timp ce-ti lasi corpul sa se relaxeze in pat. Expirarea aerului ar trebui sa fie de doua ori mai lunga decat inspirarea.

5. Continua sa exersezi respiratia abdominala, facand pana la 10 astfel de repetitii lente, timp de 10 minute. Daca nu reusesti 10 minute si 5 sunt suficiente!

Stresul zilnic si dioxidul de carbon

Aceasta tehnica de meditatie iti incetineste pulsul si tensiunea arteriala fiindca sangele se oxigeneaza mai bine.

Mai mult decat atat, dioxidul de carbon care se acumuleaza in sange este inlocuit cu oxigen proaspat. Unul dintre motivele pentru care ne simti stresati si anxiosi este ca respiram prea repede si prea scurt, iar acest lucru cauzeaza depozitele de dioxid de carbon din sange.

Foto: Guliver