Ai incercat de cateva ori sa meditezi dimineata si n-ai reusit? Nu esti singura! Uneori ne e greu sa ne trezim cu noaptea in cap, iar atunci cand reusim, nu putem sa ne concentram la meditatie fiindca suntem prea stresate de ziua care urmeaza. Iti spunem care e calea de mijloc si cum meditezi dimineata!

cum meditezi femeie
Cum meditezi dimineata daca iti este greu sa te trezesti

Cum meditezi dimineata – trucuri ca sa reusesti

1. Deoarece este foarte important cum meditezi dimineata, mergi la culcare devreme. Cand te culci dupa miezul noptii, automat e mai dificil sa te trezesti mai devreme chiar si cu 10-15 minute ca sa meditezi dimineata. Incearca sa te tii de un program si sa dormi 8 ore pe noapte.

2. Imediat ce te trezesti, fa un dus cu apa racoroasa sau, daca nu-ti surade ideea, regleaza apa incat sa fie usor calduta. Apa te va trezi. Poti incepe meditatia la dus!

3. Mediteaza la lumina naturala – lumina inhiba producerea de melatonina, hormonul care iti provoaca starea de somn. Evita lumina artificiala.

Cum meditezi – pozitia lotusului

4. Stai in lotus sau in sezut pe un scaun cat meditezi, dar nu sta intinsa (chiar si pe salteluta) fiindca poti adormi la loc.

5. Mediteaza cu ochii deschisi daca simti ca ti-e somn. Alege-ti un punct pe care sa te focusezi.

6. Respira constient. Trage aer adanc in piept, apoi expira lung; concentreaza-te pe ce simti cand aerul iti intra prin nari in plamani si iese afara. Dupa 3 inspirari/expirari din acestea, adauga si o mantra pe fiecare expirare.

Meditatia de dimineata, e ideala ca sa-ti setezi intentiile pentru ziua care urmeaza. Alege-ti o mantra in functie de ceea ce-ti doresti: sa te concentrezi mai bine, sa nu te mai stresezi asa de mult, sa fii mai buna cu cei din jurul tau etc.

Foto: Guliver