4 metode sa-ti imbunatatesti somnul

Cateva minute dedicate meditatiei te pot pregati pentru orele de odihna, pot alunga grijile si disconfortul. Iti dezvaluim cateva tehnici de relaxare pe care este bine sa le pui in practica inainte de a merge la culcare, intr-un ambient calm si linistit. Desigur, toate pot fi repetate si pe parcursul zilei in primul rand pentru a diminua stresul – in plus, stresul controlat in timpul zilei iti da voie sa dormi bine pe parcursul noptii. Le poti pune in practica chiar si la birou. Iata despre ce este vorba:

1. Respiratia abdominala

Exercitiul in sine, dar si atentia acordata fiecarei miscari a abdomenului pe parcursul acestui exercitiu, te pot ajuta sa te relaxezi, atat in timpul zilei, cat si seara, in pat. Unele persoane prefera sa faca acest lucru intr-o camera linistita, cu ochii inchisi sau ascultand muzica linistita. Tot ce trebuie sa faci este sa iti pozitionezi mainile pe abdomen si sa te concentrezi la miscarile acestuia. Este o metoda extrem de simpla de a-ti distrage atentia de la problemele cotidiene.

2. Imaginatia
Numeroase persoane reusesc sa se calmeze daca isi proiecteaza in minte o imagine anume. Nu exista reguli la acest capitol – ai libertate deplina atata timp cat imaginea respectiva te directioneaza spre o zona a serenitatii. Creierul va percepe proiectia ca pe o realitate si iti va imprima starea specifica ei.

3. Meditatia atenta
Poti avea parte de un somn cu adevarat odihnitor daca reusesti ca inainte de a te culca sa alungi toate gandurile despre diferitele aspecte ale vietii tale. Pentru a face acest lucru, trebuie sa le analizezi pe fiecare in parte – ai sa vezi ca viteza gandurilor se va diminua considerabil. Ia-le pe rand, apoi alunga-le. Lectia cea mai importanta este aceea a depasirii fiecarei probleme in parte.

4. Numararea
Inspira abdominal, tine aerul, iar pe expiratie lasa-ti intregul corp sa se relaxeze. Repeta inca o data sau de doua ori. Poti incepe apoi sa iti imaginezi cum cobori niste trepte, de la 10 sau 20 la 0. Fiecare cifra reprezinta trecerea ta la un plan inferior, iar fiecare treapta trebuie insotita de expiratie.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver