Sa faci sport nu e chiar asa usor cum pare. O stii si tu! E nevoie de multa determinare ca sa reusesti sa alergi in parc de cateva ori pe saptamana ori ca sa nu ratezi clasele de aerobic. Ce te faci cand ambitia iti lipseste si nu reusesti sa faci din sport un obicei constant? Iata de ce e bine sa faci sport!

Nu dispera, nu esti singura in aceasta situatie! Cele mai multe dintre noi isi gasesc cu greu motivatia de a face sport. Iar asta se intampla nu pentru ca este ceva in neregula cu noi, ci pentru, pur si simplu, sa faci sport constant presupune efort. Pe de-o parte este vorba despre efortul fizic – sa alergi cinci kilometri e o munca dificila daca n-ai mai facut-o niciodata. Pe de alta parte, sportul este un consumator de timp, din ce in ce mai pretios pentru secolul in care traim. Iata de ce e bine sa faci sport.

De ce e bine sa faci sport – 7 motive

Exista o cale de compromis? Noi credem ca da! Ca sa faci sport, e foarte important sa-ti placa. Altfel, e posibil sa renunti inainte de a incepe. Dar intrebarea e: cum faci sa-ti placa? Am descoperit cateva trucuri, in publicatia huffingtonpost.com, care te vor ajuta sa te indragostesti de sport mai repede decat te-ai fi asteptat vreodata!

1. Gaseste acel sport care iti face placere cu adevarat

Cand nu-ti place un anumit sport, nu vei gasi niciodata motivatia necesara ca sa-l practici. Asadar, daca iti face placere sa stai in natura, orienteaza-te catre un sport in aceasta zona: alergatul, mersul cu bicicleta, voleiul, cataratul; daca iti place sa socializezi, indreapta-te catre un spor de echipa: baschet, tenis, handbal; daca iti place sa dansezi, inscrie-te la un curs de dans, balet.

2. Atitundea conteaza!

Atitudinea pe care o ai vizavi de sport e foarte importanta! Daca ai o atitudine negativa, atunci iti va fi mai greu sa faci sport. Incearca sa fii cat mai pozitiva chiar si atunci cand simti ca n-ai chef sa mergi la sala. Spre exemplu, gandeste-te cat de bine te vei simti dupa ora de sport!

De ce e bine sa faci sport: o rutina placuta

3. Seteaza-ti obiective tangibile

Cand iti doresti foarte mult sa arati bine, sa slabesti si sa te tonifiezi, e posibil sa-ti setezi obiective mult prea grele intr-o perioada nerezonabila. Daca nu reusesti sa-ti atingi telurile propuse, cel mai probabil vei fi dezamagita si exista si riscul de a renunta. Nu pica in aceasta capcana!

E important sa-ti dai seama ca un corp perfect cere timp. Fii rezonabila cu tine, mai ales daca n-ai mai facut sport de ceva vreme. Ia-o treptat si accepta faptul ca ai mult de munca pana sa ajungi sa arati asa cum visezi.

4. Ia-ti angajamentul

Incearca sa-ti faci tie o promisiune cat mai realista. Simti ca nu poti sa faci sport de trei-patru ori pe saptamana. Nu te chinui! Fa o data sau de doua ori, important e sa te tii de ceea ce iti propui.

5. Transforma sportul intr-o rutina

Fa din ora de sport un obicei normal si nu o activitate pe care sa o faci doar cateodata. Ca sa te tii de ea, treceti-o in agenda si fii sigura ca nu programezi nimic altceva in intervalul respectiv de timp. Daca inveti sa faci din sport o prioritate, incet-incet va deveni o rutina obisnuita.

De ce e bine sa faci sport: gandeste-te la beneficii

6. Da-ti seama de beneficiile pe care sportul ti le aduce

Constientizeaza cum te simti dupa ce faci sport. Observa schimbarile care se petrec in corpul tau. Cand vei descoperi beneficiile pe care sportul ti le aduce, iti va fi mai usor sa mergi la antrenament.

7. Asculta muzica

Muzica poate fi un agent motivational extraordinar atunci cand faci sport – iti da energie si te “impinge” inainte, ajutandu-te sa rezisti. Asculta muzica inainte de a ajunge in sala de sport ca sa intri in starea de care ai nevoie!

Sportul este bun nu doar pentru silueta, ci si pentru psihic! Daca treci printr-o perioada in care esti deprimata, sportul te poate ajuta sa scapi de starile proaste!

Foto: Guliver