Evita prejudecatile

Departe de a fi o practica dificila si solicitanta, meditatia nu poate da randament maxim daca dai ascultate miturilor vehiculate sau unei prime impresii. Lucrurile se pot dovedi a fi chiar simple si usor de integrat in programul zilnic. Poate suna a cliseu, dar secretul este sa iti doresti cu adevarat. Tine cont ca principalul scop al meditatiei este sa iti directioneze atentia catre tine si sa treaca in plan indepartat problemele si grijile de zi cu zi. Conceptul de meditatie este, asadar, destul de usor, dar este important sa stii ca punerea sa in practică reprezinta o chestiune diferita pentru fiecare in parte. Cu toate acestea, sunt mai multe moduri in care iti poti imbunatati pe cont propriu competenta in meditatie. Iata care sunt cateva dintre cele mai usoare modalitati de a obtine echilibrul interior necesar:

1. Recitarea unei mantre (energia esentiala pura a Sunetului – sunetul, in manifestarea sa pura, are o potentialitate infinita; de aceea, recitarea unei mantre constituie o modalitate de conectare şi de manipulare a unor energii subtile foarte specifice), repetarea unui cuvant sau a unei fraze.

2. Controlul respiratiei – incearca sa iti orientezi atentia pe fiecare inspiratie si expiratie.

3. Fa mai mult exercitiu fizic de tip yoga. Aici vei invata elemente de baza in meditatie si iti vei controla corpul la un cu totul alt nivel.

Fiecare isi organizeaza programul zilnic dupa criterii personale, asa ca este important sa stii ca sesiunea de meditatie, fie ea lunga sau scurta, trebuie sa se adapteze personalitatii si obiceiurilor tale. Nu te constrange sa faci lucrurile intr-un anumit fel doar pentru ca altii o fac – practica meditatiei trebuie sa ti se potriveasca manusa si, tocami de aceea, este bine sa experimentezi pana cand gasesti varinata optima pentu tine.

Cand vine vorba despre controlul respiratiei, singurele dificultati sunt impuse doar de catre mintea sau inhibitiile tale. Nu este nimic mai natural ca respiratia, iar indata ce o vei consteintiza in deplinatatea ei, vei putea sa exploatezi la maximum beneficiile meditatiei.

 Text: Daniela Mihalcea