rezultate mai bune dupa sport

Cand vine vorba de rutina de fitness, timpul petrecut in sala de sport tinde sa primeasca tot creditul. Dar daca vrei sa ai rezultate mai bune, atunci ar trebui sa te concentrezi si pe activitatile tale de dinainte si de dupa.

“Antrenamentul este de fapt cea mai usoara parte a unei rutine de fitness”, spune Jay Cardiello, antrenor al diverselor celebritati si membru Gym Gold Fitness Institute. “Indiferent daca ai mers pe jos, ai alergat, ai ridicat greutati sau ai facut CrossFit, o ora este doar patru la suta din ziua ta si nu e mai importanta decat celelalte 23 de ore.”

O nutritie buna si un somn de calitate conteaza la fel de mult, iar ritualurile corecte dupa antrenament pot asigura o recuperare corespunzatoare. Pe huffingtonpost.com am gasit cateva dintre lucrurile care ar trebui sa faca parte negresit din rutina ta de fitness pentru a maximiza rezultatele.

Ce sa faci inainte de antrenament ca sa ai rezultate mai bune

Incearca sa dormi suficient

“Orice program de fitness incepe din minutul in care mergi la culcare, pentru ca atunci se intampla toata magia”, spune Cardiello. Daca esti bine odihnita ai energie si a doua zi pentru exercitii si nici nu te vei trezi brusc lovita de o foame teribila. Nu ar trebui sa mergi la sala in zilele cand dormi mai putin de 7 ore, iar calitatea somnului conteaza si ea, asa ca incearca sa stingi toate device-urile electronice atunci cand te bagi in pat.

Nu uita de hidratare

Stii deja ca consumul de apa este crucial pentru starea generala de sanatate, dar el joaca un rol deosebit de important intr-o rutina de fitness. Cand transpiri in exces trebuie sa te asiguri ca organismul este corect hidratat, deoarece pierde apa. In plus, daca esti hidratat vei avea nivelul de energie dorit de tine. “Fa o paralela intre uleiul unei masini si apa dintr-un corp – o masina nu poate rula fara ulei, un corp nu poate functiona fara apa”, spune Cardiello. Ar trebui sa bei apa inainte, in timp si dupa un antrenament.

Ia o mica gustare

Nu ignora nevoile corpului tau si faptul ca acesta are nevoie de combustibil. O felie de paine neagra prajita cu un pic de unt de migdale te va ajuta sa ai un pic mai multa energie. Nu trebuie sa-ti fie foame, dar nici nu e normal sa fii plina atunci cand te urci pe bicicleta.

Ce sa faci dupa antrenament ca sa ai rezultate mai bune

Fa stretching

“Pentru a mari intervalul de miscare, a scadea durerea si a ajuta la accelerarea procesului de recuperare, ai nevoie sa te intinzi putin inainte de a parasi sala”, explica Jay Cardiello. Aceastea sunt opusul intinderilor pe care le faci cand te incalzesti – dupa un antrenament, ar trebui sa-ti intinzi timp de cel putin 15 secunde fiecare muschi.

Fa un dus rece

Un dus rece ajuta la scaderea inflamatiei dupa un antrenament si accelereaza procesul de vindecare, spune Cardiello. “Prin scaderea inflamatiei, scad sansele de a avea dureri musculare. Asa fac sportivii si acesta este modul prin care ei se recupereaza. “Nu trebuie sa sari intr-o baie cu gheata ca un profesionist, dar ar trebui sa faci un dus cu o apa la o temperatura mai mica decat de obicei. Daca te asiguri ca trupul tau a fost incalzit si apoi s-a racit in mod corespunzator iti poti maximiza atingerea rezultatelor pe care le urmaresti. Oricat de cheesy ar suna, sala de fitness inseamna adoptarea unui nou stil de viata si este unul care nu incepe si se termina cu antrenament real.

Citeste si: “Ce mancam dupa fiecare tip de sport. Alimente recomandate de nutritionisti”!

Foto: iStockphoto