Stresul Sarbatorilor te impiedica sa te simti bine si iti creeaza o stare constanta de agitatie? Poti sa scapi de problemele care apar odata cu aceasta perioada a anului, scrie psychologytoday.com! Indiferent care sunt motivele pentru care iti faci griji, poti sa apelezi cu incredere la cateva trucuri simple care te vor ajuta sa te relaxezi si sa te simti mai bine.

Un program de zece zile te ajuta sa scapi de stresul Sarbatorilor si sa lasi toate grijile in urma. Nu mai sta pe ganduri si pune in practica aceste trucuri!

Cum scapi de stresul Sarbatorilor – program de 10 zile

Ziua 1 – consuma ciocolata neagra

In aceasta perioada, este destul de usor sa faci abuz de dulciuri si sa consumi mai multa ciocolata decat este cazul. Cu toate acestea, medicii sunt de parere ca doar cateva patratele de ciocolata neagra pot face minuni asupra sanatatii psihice. Si, in cazul in care te simti vinovata pentru simplul motiv ca ti-ai permis un moment de rasfat, practica mindfulness sau meditatia te ajuta sa fii constienta de corpul tau, sa traiesti in prezent si sa te bucuri mai mult de tot ceea ce faci. Cateva minute de meditatie pe zi te vor ajuta sa ai o stare mai buna si vei inceta sa te mai simti vinovata pentru fiecare lucru pe care il faci.

Ziua 2 – mergi la o plimbare in aer liber

Cateva minute de miscare pe zi te ajuta sa fii in cea mai buna forma fizica si psihica, asa ca mergi la o plimbare in aer liber si bucura-te de cateva momente de relaxare! Te simti epuizata, stresata, ai stari de anxietate sau iti faci griji la fiecare pas? Programeaza-ti sa faci o plimbare de cel putin 20 de minute si te vei simti mult mai bine. Nu trebuie sa mergi intr-un loc special sau prea departe de casa, este suficient sa faci o plimbare prin cartier sau intr-un parc, in cazul in care ai unul aproape.

Ziua 3 – fa un exercitiu de respiratie

In momentul in care esti nervoasa, agitata, stresata sau ingrijorata, iti este greu sa constientizezi motivele pentru care ai toate aceste stari. In plus, la finalul zilei iti va fi foarte greu sa te concentrezi asupra lucrurilor pe care le ai de facut. Ce poti sa faci in aceasta situatie? Un exercitiu de respiratie, care are o durata de trei minute, te va ajuta sa te eliberezi de stres si sa te simti mai bine. Asculta muzica de meditatie sau incearca sa faci acest exercitiu in liniste.

Ziua 4 – fa o activitate care iti place

Stresul Sarbatorilor te impiedica sa te simti bine si ai senzatia ca nu reusesti sa faci nimic bine sau in timp util? Desfasoara o activitate care iti place si cu siguranta te vei simti mai bine pana la finalul zilei! O baie calda, cateva momente de rasfat, o vizita la SPA sau o conversatie telefonica sunt doar cateva lucruri pe care poti sa le faci pentru a te elibera de stres.

Ziua 5 – invata sa ai mai multa rabdare

Ai foarte multe drumuri si cumparaturi de facut, insa te enervezi de fiecare data cand esti nevoita sa stai la cozi infernale? In loc sa iti creezi o stare de agitatie si stres, incearca sa respiri adanc si sa te gandesti la ceva ce iti place. De altfel, poti sa suni o prietena, sa faci cateva exercitii de respiratie sau chiar sa iti faci o lista in gand cu ceea ce mai ai de facut in ziua respectiva. Timpul va trece mai usor pentru tine si vei scapa de stres.

Ziua 6 – seteaza-ti notificari care te ajuta sa termini totul la timp

Ai o lista intreaga cu sarcini si responsabilitati in perioada Sarbatorilor, dar ai senzatia ca nu poti sa faci nimic cum trebuie sau ca timpul nu iti ajunge? In loc sa te stresezi sau sa te agiti la fiecare pas, seteaza-ti notificari care te ajuta sa termini totul la timp. Poti sa setezi sonerii speciale pentru cumparaturi, pentru gatit, pentru ambalarea cadourilor sau pentru orice alte lucruri pe care le ai de facut. In plus, astfel iti va fi mai usor sa iti organizezi timpul.

Ziua 7 – practica recunostinta si te vei simti bine

Cum poti sa practici recunostinta? Este foarte simplu! Poti sa incerci un exercitiu care te va ajuta sa te concentrezi asupra lucrurilor pentru care esti recunoscatoare. Numara, cu ajutorul degetelor, zece lucruri pentru care esti fericita. Este surprinzator cate motive ai sa zambesti, nu-i asa?

Ziua 8 – asculta muzica relaxanta

Numeroase studii au demonstrat ca muzica ajuta la relaxare, asa ca rezerva-ti cateva minute pe zi ca sa asculti muzica preferata. Esti nevoita sa desfasori diverse activitati in casa, iar stresul Sarbatorilor te impiedica sa te concentrezi? Poti sa desfasori orice activitate in timp ce asculti muzica, timpul va trece mai repede, iar tu vei fi mai eficienta.

Ziua 9 – pune accent pe lucrurile importante din viata ta

Stresul Sarbatorilor iti provoaca o stare permanenta de agitatie si uiti sa te bucuri de toate acele lucruri frumoase din viata ta? Nu uita sa te gandesti la tot ceea ce este important pentru tine. Seteaza-ti prioritatile, ocupa-te de acele sarcini care nu pot fi amanate si desfasoara orice activitate in propriul ritm. Nu te grabi sa urmezi exemplul altor persoane si incearca sa nu iti mai faci griji la fiecare pas.

Ziua 10 – fa-ti timp sa vizionezi filmele preferate

Stresul Sarbatorilor nu trebuie sa iti dea programul peste cap sau sa te impiedice sa desfasori activitati care iti plac. Asadar, fa-ti timp sa vizionezi filmele preferate si te vei simti mult mai bine. Nu este cazul sa organizezi un maraton de filme care iti ocupa foarte mult timp sau iti distrage atentia. Este suficient sa planifici o seara de film, dupa ce ai terminat toate activitatile din ziua respectiva.

Petreci Sarbatorile departe de casa? Cum sa ai o perioada de poveste!

Foto: Guliver