Meditatia in genunchi este o super-alternativa la meditatia clasica, in postura lotus. Este recomandata in special acelora dintre voi care amortiti daca stati cu picioarele incrucisate mai mult de 5 minute. Dar ca sa o practici, ai nevoie de un instrument!

Meditatia in genunchi e mai usoara decat meditatia in pozitia lotusului. Iata de ce anume ai nevoia pentru a o face corect

Meditatia in genunchi si bancuta seiza

Daca te tenteaza meditatia in genunchi, sa stii ca ai nevoie de o bancuta speciala pe care sa te asezi (seiza bench) cat meditezi. E o bancuta mica pe care stai cu sezutul, iar picioarele le tii sub ea.

Bancuta sustine greutatea corpului si te ajuta sa stai in genunchi timp indelungat, fara sa amortesti. Pune sub ea si o saltea ca sa nu-ti chinui genunchii si gleznele stand direct pe podea.

Daca stai direct cu genunchii sub tine, “sugrumi” circulatia sangelui in picioare si vei resimti rapid disconfort. Dar folosind bancuta, poti sa practici meditatia in genunchi chiar daca esti incepatoare. Partea buna cand faci aceast tip de meditatie este ca ai mai mult confort decat in pozitia lotus. O pozitie destul de chinuitoare, in special  pentru cei la inceput.

Alternativa: poti improviza folosind un scaunel mic pe care sa te asezi. E important sa nu fie prea inalt si sa ai suficient loc sa-ti bagi picioarele sub el.

Daca esti incepatoare, iata si un scurt ghid ca sa faci aceasta meditatie.

Foto: Guliver