Daca n-ai fost curioasa sa mergi la un curs de yoga pana acum ori sa-ti pui un filmulet pe youtube si sa faci cateva exercitii acasa, nici nu stii ce ai pierdut! Te relaxeaza instant si, daca esti suficient de perseverenta, te ajuta sa-ti tonifiezi corpul armonios si sa slabesti mai repede! Iata patru pozitii de yoga care fac minuni!

Yoga e foarte tare! Dupa o ora, in care faci tot felul de exercitii de stretching, stai in pozitii specifice si iti testezi echilibrul si concentrarea, pleci zen de la sala. Yoga te face, cumva, sa uiti de ce ai pe cap si sa fii cu totul prezenta la ceea ce faci acolo – si asta fiindca nu e prea usor sa stai, un minut, nemiscata in postura copacului!

Motive ca sa te indragostesti de yoga

Pe langa faptul ca yoga te relaxeaza enorm, simti, dupa cateva luni de mers la cursuri, cum ti se modifica corpul la propriu: muschii se tonifiaza si se alungesc, stratul de grasime de pe abdomen de dilueaza, corpul pare mai “subtire”.

Cu munca sustinuta, yoga te ajuta chiar sa slabesti si sa ajungi sa fii multumita de cum arati! Dar pentru asta, trebuie sa fii suficient de constiincioasa sa exersezi constant – de trei-patru ori pe saptamana. Cel mai intelept este sa incepi cu un instructor fiindca te ajuta sa intelegi mai bine pozitiile specifice din yoga. Asa elimini greselile si posibilele accidentari!

Dupa ce te-ai familiarizat cu exercitiile, poti face yoga si acasa singura. Cauta filmulete pe youtube si exerseaza dupa ele. Ca sa preintampini accidentarile, e foarte important sa-ti asculti propriul corp. Daca simti ca nu poti sa stai intr-o anumita pozitie, in niciun caz, nu te forta! Fa exercitiile treptat pana incepi sa capeti mai multa flexibilitate si elasticitate. Iata patru pozitii de yoga care te ajuta sa te tonifiezi rapid.

4 pozitii de yoga care tonifiaza tot corpul

Pozitia muntelui: intareste torsul, bratele si coapsele

Cum o faci: stai in picioare, cu talpite lipite si mainile libere in lateral. Daca simti ca esti prea incordata si nu poti sa te echilibrezi, poti departa usor picioarele; important este sa distribui toata greutatea corpului in mod egal, pe ambele talpi.

Respira si ridica-ti bratele deasupra capului, impreunandu-ti palmele. Tine umerii drepti. Intinde degetele catre cer. Expira si lasa bratele in jos. Miscarile ar trebui sa fie usoare si fluide. Repeta de doua-trei ori exercitiul.

pozitii de yoga
Pozitia muntelui

Pozitia scaunului: intareste coapsele si fundul

Cum sa o faci: stai in picioare si departeaza-le usor. Indoaie-ti genunchii (ca si cum te-ai aseza pe un scaun imaginar) si ridica-ti bratele in sus, pe langa urechi. Este o postura putin mai dificila si, daca esti incepatoare, iti recomand sa o alternezi cu postura muntelui.

pozitii de yoga
Pozitia scaunului

Pozitia cainelui: intareste bratele si umerii

Cum o faci: asaaza-te pe burta cu palmele sub umeri si „sprijina-ti” picioarele in degete. Rasfira-ti degetele de la maini, inspira adanc si ridica-ti sezutul, tinand talpile pe sol. Daca iti e greu sa mentii pozitia, indoaie usor genunchii si ridica-te putin pe varfurile de la picioare. Stai asa cam 30 de secunde. Cu timpul vei reusi sa mentii si mai mult pozitia.

pozitii de yoga
Pozitia caine

Pozitia barcuta: intareste abdomenul si spatele

Cum o faci: stai in fund pe salteluta, cu genunchii indoiti, talpile pe podea, mainile pe coapse. Intinde bratele usor in fata, intinde picioarele si lasa-ti torsul usor in spate, pana ajungi la 45 de grade. Ridica-ti picioarele, tot la 45 de grade, si incordeaza-ti cat poti abdomenul. Ramai in pozitia aceasta jumatate de minut.

pozitii de yoga
Pozitia barcuta

Foto: Guliver