Pages: 1 2

Respiratia completa si respiratia alternata

Iata 2 tipuri de exercitii de respiratie obligatorii pentru yoga. Invata macar unul dintre ele si pune-l in aplicare la urmatoarea sedinta ca sa te bucuri de rezultate maxime!

Yoginii se refera la respiratie ca la Pranayama, nefiind insa doar un termen greu de rostit ci si unul plin de semnificatii. Pranayama inseamna, de fapt, arta controlului respiratiei, care are un rol vital in yoga: ajuta la oxigenarea creierului si a sangelui, astfel incat energia vitala a vietii sa poata fi mai bine controlata.

Poti face aceste exercitii de respiratie si cand meditezi sau in viata de zi cu zi, cand treci printr-o situatie incordata

In termeni mai simpli: respiratia are o importanta atat de mare in buna functionare a organismului pentru ca prin acest proces imbunatatim functionarea creierului, a nervilor si a organelor interne, eliminam toxinele din corp, si, pe de alta parte reducem stersul (cand creierul nu este oxigenat suficient, rezultatul se poate traduce prin stres, depresie, ganduri negative).

Cei mai multi dintre noi nu suntem constienti de propria respiratie si respiram “de la sine”. Insa respiratia are o putere extraordinara asupra intregului nostru sistem (trup, minte si spirit). Cu fiecare inspiratie furnizam oxigen corpului care transforma nutrientii in “combustibil” pentru a putea functiona, iar cu fiecare expiratie eliminam dioxidul de carbon, un reziduu toxic. Respiratia actioneaza si la nivel pishic: ne poate face sa fim mai calmi si mai relaxati sau dimpotriva incordati si stresati.

In cel din urma caz, respiratia noastra este “afectata” de mai multi factori: pozitiile vicioase pe care le adoptam care diminueaza capacitatea plamanilor de a functiona corect, mediul in care traim sau obiceiurile pe care le avem (fumatul). Tocmai din acest motiv, exercitiile de respiratie din yoga ne invata cum sa ne “redescoperim” respiratia corecta, astfel incat sa ne curatam trupul si spiritul. Ele pot fi puse in aplicare oricand simti nevoia de a te detensiona si chiar si in cadrul sedintelor de meditatie.

2 tipuri de exercitii de respiratie care iti vor transforma sedinta de yoga intr-una mai placuta 

1. Respiratia completa

Este un tip de exercitiu care te invata sa respiri cu plamanii la capacitate maxima. Plamanii intind diafragma pana la nivelul pieptului, ceea ce duce la o mai buna oxigenare a corpului. Rezultatul este o stare completa de relaxare.

1. Stai in pozitia lotus. Incepe prin a expira aerul din plamani pe nas. Contracta-ti muschii abdomninali cat de mult poti.

2. Inhaleaza usor pe nas. In acelasi timp, mentine muschii abdominali intariti si mareste-ti pieptul la maxim. Fa acesti pasi incet si relaxat.

Pages: 1 2