savasana yoga

Toate posturile din timpul unei sesiuni de yoga te pregatesc pentru Savasana. Aceasta este o ocazie pentru tine sa lasi deoparte orice tendinta constanta de a face, a controla, a comanda si a te concentra.

In cartea ei, „Restorative Yoga therapy”, LeeAnn Carey te invata cum sa ai parte de cea mai relaxanta Savasana posibila. Carey a conceput o abordare a practicii de yoga pe care o numeste „Calea Yapana”. Yapana este un concept din sanscrita care inseamna „sprijinul si prelungirea vietii”.

Savasana este acea postura in care esti intinsa pe jos, nemiscata, cu mainile si picioarele deschise. In timpul acesta, exista momente in care este greu sa te relaxezi, pentru ca mintea ta incearca sa proceseze tot ce s-a intamplat pana atunci in timpul practicii. De multe ori exista posibilitatea sa-ti apara in minte senzatii, ganduri, emotii, ca de nicaieri.

Felul in care corpul tau sa relaxeaza in postura de Savasana poate spune multe despre provocarile de care ai parte in alte posturi. Trebuie sa incerci sa fii constienta de tiparele in care intra corpul si mintea ta in stare de nemiscare totala. Astfel, poti ajunge mai usor la echilibru.

Daca nu te lupti cu senzatiile si emotiile care apar si incerci sa le accepti, sa le constientizezi si sa le observi, atunci vei reusi sa traiesti o stare de reconciliere intre minte si corp.

Cum sa stai in postura Savasana

Intinde-te pe spate, pe jos si incearca timp de cateva momente sa iti gasesti o pozitie potrivita a corpului. Daca simti nevoia de sprijin cu o perna sub gat sau sub glezne, ofera-ti acest lucru. Respira usor, astfel incat corpul tau sa se legene putin pe directie verticala.

Departeaza-ti bratele de solduri, cu palmele intoarse in sus. Lasa o distanta confortabila intre umeri si urechi.

Relaxeaza fruntea, ochii si obrajii, pana la puntea nasului. Apoi incearca sa scapi de greutatea oaselor, muschilor, fluidelor din corp si a nervilor.

Lasa-te deschisa pentru a primi si explora sentimentele si senzatiile de care devii constienta. Nu le indeparta, doar observa-le si lasa-le sa dispara pe cont propriu. Apoi lasa-te purtata de starea de relaxare.

Cum sa iesi din postura Savasana

Intredeschide ochii pentru a te obisnui din nou cu mediul inconjurator. Misca-ti varful degetelor si apoi restul partilor corpului, putin cate putin. Indoaie-ti genunchii la piept, pune labele picioarelor pe jos. Rostogoleste-te catre partea dreapta si pune mana stanga pe podea. Ridica-te usor cu ajutorul ei.

Citeste si: “Yogilates: yoga + pilates pentru un corp sanatos

Foto: Guliver