Exercitii Pilates

Daca ai probleme de sanatate si iti este dificil sa faci sport, daca nu ai suficient timp sau daca vrei sa cresti in masa musculara fara sa faci eforturi prea mari, este bine sa faci exercitii Pilates. Acestea te ajuta sa te mentii in forma. Un program simplu de antrenament te poate ajuta sa scapi de grasimea nedorita si sa iti mentii tonusul. 

Concepute initial de Joseph Pilates pentru barbati si atleti la inceputul anilor 20′, aceste exercitii Pilates au devenit foarte populare in intreaga lume. Exercitiile Pilates iti pot schimba complet stilul de viata si te ajuta sa ai corpul la care ai visat, potrivit mindbodygreen.com.

5 motive pentru care sa faci exercitii Pilates

1. Previn leziunile

Leziunile te pot impiedica sa faci sport mult timp, asa ca este important sa practici exercitii care te ajuta sa le previi. Exercitiile Pilates sunt foarte sanatoase pentru inima, ajuta la intarirea muschilor abdominali si te ajuta sa iti lucrezi spatele. Gandeste-te doar cat de usor este sa fii intr-o forma foarte buna cu doar cateva exercitii foarte simple ce presupun cateva intinderi de spate sau cateva miscari usoare. In plus, exercitiile Pilates te ajuta sa scapi sau sa previi durerile de spate.

2. Te invata cat de importanta este centrarea pe forta

Pentru a avea un control cat mai mare asupra corpului tau trebuie sa ai in primul rand un punct de pornire: centrul. Acesta este baza metodei Pilates, el fiind axul tuturor energiilor dezvoltate de corpul tau. Astfel, foarte multi profesori de Pilates fac referire la grupele de muschi din centrul corpului (nucleul de forta). Toate miscarile trebuie sa porneasca dinspre abdomen, spate si solduri catre exterior.

3. Miscarile sunt fluente si flexibile

Deloc surprinzator, ai nevoie de foarte mult echilibru si coordonare ca sa faci exercitii Pilates. In momentul in care aceste exercitii iti intaresc nucleul, vei reusi sa iti lucrezi si muschii responsabili de echilibru, asa ca vei reusi sa previi anumite leziuni sau afectiuni. Pilates se bazeaza pe eleganta miscarilor si pe fluenta obtinuta prin tranzitiile corespunzatoare intre acestea. Exercitiile se contopesc firesc, iar corpul se afla intr-un echilibru firesc.

4. Oricine poate sa practice Pilates

Femei, copii, batrani, oameni bolnavi, atleti, dansatori sau chiar gravidele pot sa practice Pilates. Aceste exercitii ajuta pe oricine sa aiba mai multa forta, sa isi dezvolte echilibrul si flexibilitatea si sa aiba mai multa stabilitate. Exercitiile Pilates imbunatatesc postura corpului, au numeroase beneficii asupra sanatatii si ajuta pe oricine sa aiba mai multa energie. Mai mult, sunt recomandate persoanele care sufera de anumite dureri.

5. Pot fi facute oriunde

Exercitiile Pilates sunt foarte versatile si din acest motiv pot fi facute oriunde: acasa, la sala, la birou, intr-o camera de hotel, pe plaja sau chiar si in parc! Daca esti dispusa sa renunti la 15 minute din timpul tau, te poti bucura de beneficiile extraordinare ale acestor exercitii. Exercitiile Pilates se bazeaza pe greutatea corpului tau, dar poti sa optezi si pentru greutati sau alte accesorii care te ajuta sa iti imbunatatesti conditia fizica.

Dupa cum spunea Joseph Pilates, “dupa zece sedinte de Pilates vei simti diferentele, dupa 20 de sedinte de Pilates vei vedea diferentele, iar dupa 30 de sedinte de Pilates vei avea un corp complet nou”!

Citeste si articolul despre exercitii Pilates pentru solduri si fund. Cum sa le faci ca sa ai rezultate!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver