Sa faci sport dupa 30 de ani este un obicei foarte sanatos, care te ajuta sa te mentii in forma. Mai mult, te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite, sa-ti cresti masa musculara si sa previi aparitia unor boli precum diabet, boli de inima sau cancer. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca este foarte important felul in care alegi sa faci sport dupa 30 de ani. 

Foarte multe persoane au tendinta sa fie sedentare dupa varsta de 30 de ani, iar acest obicei le afecteaza sanatatea. Responsabilitatile legate de munca si problemele de acasa le impiedica sa isi mai faca timp pentru sport. Totusi, daca te gandesti ca este important sa faci sport dupa 30 de ani si vrei sa arati bine si sa fii sanatoasa, prevention.com iti ofera cateva sfaturi utile.

Cum ar trebui sa faci sport dupa 30 de ani

1. Este important sa ai un program intens de antrenament

Daca vrei sa te mentii in forma si sa arati bine dupa varsta de 30 de ani, este important sa ai un program intens de antrenament. De exemplu, timp de 20 de secunde poti sa faci mai multe exercitii precum genuflexiuni, flotari sau intinderi, apoi sa te odihnesti zece secunde. Repeta aceste exercitii de opt ori, iar in patru minute vei reusi sa arzi foarte multe calorii.

2. Este important sa ai un plan

Probabil stii foarte bine ca s-au dus zilele in care puteai sa mergi oricand la sala. Acum, din cauza programului aglomerat pe care il ai, iti este mult mai greu sa iti faci timp si pentru sport. Daca la 20 de ani era suficient sa alergi de doua, trei ori pe saptamana ca sa fii in forma, dupa 30 de ani este bine sa ai un program de exercitii diversificat. Astfel, este important sa lucrezi mai multe zone ale corpului si sa iti organizezi programul in functie de zile. De exemplu, luni sau marti poti sa faci exercitii cardio, iar in alta zi poti sa faci exercitii cu greutati.

3. Nu te forta sa faci mai multe exercitii decat poti

Daca la varsta de 20 de ani puteai sa iti fortezi corpul si sa faci mai multe exercitii, dupa 30 de ani nu mai este indicat sa procedezi asa. Potrivit mai multor antrenori de fitness, este bine sa gasesti un program de exercitii care ti se potriveste si sa incerci sa il respecti. Evita sa te extenuezi si nu incerca sa faci exercitii care sunt prea grele pentru tine.

4. Acorda-ti timp sa te relaxezi

Au trecut zilele in care te puteai reface foarte repede dupa un program intens de exercitii. Sa faci sport dupa 30 de ani nu este prea usor, iar din acest motiv este bine sa iti acorzi mai mult timp sa te relaxezi. Asadar, daca ai mers cateva zile la sala, este important sa faci o pauza de cateva zile si sa te relaxezi. Un exemplu bun ar fi sa practici yoga.

5. Ridica greutati cel putin de doua ori pe saptamana

Persoanele care trec de varsta de 30 de ani pierd 1% din masa musculara in fiecare an, iar din acest motiv este foarte important sa faci exercitii care te ajuta sa cresti in masa musculara. Este important sa ridici greutati de cel putin doua ori pe saptamana, te va ajuta sa te mentii in forma, sa fii mai puternica si sa arzi foarte multe grasimi.

6. Este important ca exercitiile sa fie mai greu de executat

Dupa varsta de 30 de ani este important sa fii mai vioaie in momentul in care faci sport si sa incerci sa faci diferit anumite exercitii. De exemplu, incearca sa te lasi mai mult in jos in momentul in care faci genuflexiuni sau foloseste o banca pentru sport atunci cand vrei sa faci flotari. Daca exercitiile sunt mai greu de executat, iti va fi mult mai usor sa cresti in masa musculara si sa scapi de foarte multe neplaceri.

Iata si cinci secrete despre fericire pe care le afli pana la 30 de ani!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastrae de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver