Greselile de evitat la jogging – te apuci de alergat? Citeste cum eviti accidentarile la sport

Greselile de evitat la jogging pot avea consecinte cu adevarat nefaste daca decizi “ca stii tu mai bine”. Serios! Pentru ca am trait-o pe pielea mea sa am luxatie de glezna de la alergat. Pentru ca o buna prietena a ajuns la bisturiu deteriorandu-si tendoanele de la genunchi, am decis sa caut cele mai bune informatii pe care trebuie sa le stii daca te apuci de alergat! Le-am gasit pe Shape.

De cum te apuci de alergat, esti plin de energie. Te simti mai bine. Si parca intr-o saptamana deja te simti ca Bolt. Maresti viteza, pentru ca vrei sa ai rezultate mai eficiente in timp mai scurt. Si hei, joggingul e cardio bun. Uhm… pana te lasa genunchii. Sau din cauza incaltamintei neadecvate se aude “poc” si stii ca glezna ta nu mai e ce-a fost!

Mai bine invata si tu din greselile de evitat la jogging, pe care altii n-au stiut sa le documenteze bine inainte de alergare.

via GIPHY

  1. Invata sa te hranesti bine – ce mananci inainte de alergat; ce mananci dupa jogging

Cand te apuci de alergat, totul poate fi coplesitor. Ai atatea alegeri de facut – de la traseul pe care vei alerga, pana la echipamentul de jogging si pantofii sport perfecti. Dar una dintre greselile de evitat la jogging este alimentatia cand alergi. Sigur, iti vine sa mananci o pizza dupa jogging, dar ar trebui sa faci asta? Fii atenta la alimentatia sanatoasa si alege gustari de calitate dupa sport.

Pont!

Alimentele bogate in proteine, precum ouale, branza de vaci si nucile, te vor ajuta sa tii foamea sub control, dupa ce alergi. Inainte de jogging, consuma carbohidrati sanatosi – paste integrale sau pseudocereale, precum quinoa.

  1. Schimba-ti des perechile de pantofi pentru alergat. Des. Foarte des. Am zis “des” deja?

Greselile de evitat la jogging te pot costa sanatatea ta. Si pe termen scurt, si pe termen lung. Sigur, poti sa faci accidentari serioase si vei fi nevoita sa faci gimnastica medicala de recuperare sau mai rau. Oricum, orice accidentare te scoate pe tusa si, in plus, ramai cu o oarecare teama.

Mai bine alege cei mai buni pantofi de jogging. Si apoi ii schimbi pentru ca se deterioreaza. Si iti deterioreaza picioarele. Pantofii sport trebuie schimbati cam la 15 kilometri pe saptamana, in 8 luni maximum! Daca alergi mai mult, schimba pantofii mai repede!

  1. Tureaza motoarele, insa cu cap. Unde nu-i cap, vai de picioare!

Crezi ca de abia ce te-ai apucat si ai o singura viteza de alergat, nu? Sigur poti alerga mai repede, dupa ce depasesti antrenamentul de novice. Usor-usor cresti numarul de kilometri alergati. Si-apoi, tot treptat vei mari si viteza de alergare.

Pont!

Incearca intervale intense (sprint) de cate un minut cu intervale de jogging usor, de rezistenta, a cate doua minute. Astfel consumi mai multe calorii si nu creezi o rutina cu care corpul sa se obisnuiasca.

  1. Incearca mereu rute noi de alergat. Uita de plictiseala cand faci sport!

Sigur ca e simplu sa-ti creezi o rutina. Si la inceput chiar vei face asta. Te ajuta sa te acomodezi daca esti alergator incepator. Dar una dintre greselile de evitat la jogging este tocmai repetarea acestei rutine. Incearca noi provocari pentru corpul si mintea ta. Alearga in panta, mergi la alergat in parc, in padure, pe stadion, in oras, in alte cartiere. Vei fi un jogger mai experimentat atat fizic, cat si psihic.

Pont!

Alergatul in panta te ajuta dezvolti mult zona inferioara a picioarelor – gambe, glezne, talpi. Daca as fi stiut si eu, nu pateam una dintre greselile de evitat la jogging si nu-mi luxam glezna.

Daca usor-usor incepi sa faci jogging pe dealuri, iti intaresti toate tendoanele din zona inferioara, de care ai maaare nevoie!

  1. Simti ca alergatul nu este de tine? Gaseste un sport preferat
  • Poti deveni putin dependenta de alergat. Ni se intampla multora.
  • Pastreaza-ti totusi mintea deschisa daca vrei sa inviti prieteni sa alerge cu tine. Nu toti se indragostesc de jogging.
  1. Completeaza-ti progranul de alergat cu alte antrenamente, ca sa eviti accidentarile

Una dintre greselile de evitat la jogging este tocmai joggingul si… atat! Mixeaza diferite tipuri de antrenamente in rutina ta de sport. De ce?

  • Ai sanse mai putine sa te accidentezi.
  • Ai sanse mai putine sa te plictisesti de alergat.
  • Iti intaresti mai multe grupe de muschi. Fiecare sport are specificul sau si beneficiile sale pentru muschi, tendoane, articulatii.

Incearca ciclismul, yoga sau pilates ori poate inot.

Citeste si: Accidentarile in sport. Trucuri de ajutor sa eviti leziunile cand faci miscare.

Foto: Guliver