alergatul in aer liber femeie pe sosea

Un ambient mai placut in care arzi mai multe calorii si-n plus te si relaxezi facand miscare. Sunt doar cateva dintre motivele care ma fac sa prefer joggingul in aer liber mersului la sala. Insa cand incepi alergatul in aer liber trebuie sa tii cont de cateva aspecte. Ca sa previi accidentarile si alte evenimente mai putin placute!

Daca esti tentata de alergatul in aer liber, iata cateva reguli pe care trebuie sa le citesti inainte:

Alergatul in aer liber – No. 1: Alege o ruta mai populata

Cand incepi alergatul in aer liber, ultimul lucru de care ar trebui sa-ti faci griji e ca te poti pierde. Inainte de a-ti pune tenisii, fa un pic de munca de cercetare: vorbeste cu prietenii tai si intreaba-i ce rute prefera pentru antrenamente, verifica niste forumuri sportive online pentru a gasi zone populare si verifica daca exista parcuri care au trasee dedicate celor care vor sa alerge. Cu cat e mai popular si mai vizibil traseul, cu atat e mai bine pentru o incepatoare cum esti tu. Rutele populare tind sa aiba cai bine definite, ele sunt de multe ori bine luminate, si te vei simti in siguranta daca ai si alti colegi de alergat. Daca preferi zonele mai solitare, roaga-ti macar un prieten sa te insoteasca la jogging.

Alergatul in aer liber – No. 2: Cand alergi in natura trebuie s-o iei incet

Alergatul in aer liber nu se simte la fel ca atunci cand alergi pe banda intr-o sala de fitness. Muschii trebuie sa lucreze mai intens pentru a impinge corpul inainte, si articulatiile sunt mult mai solicitate cand alergi pe un teren neregulat. Cand incepi sa alergi in natura nu te astepta si nici nu te stradui sa dau acelasi randament ca pe banda de alergat. Da timp corpului sa se adapteze inlocuind treptat sesiunile de alergat pe banda cu cele de jogging in aer liber. Pentru a face tranzitia mai usoara pentru articulatii si pentru a evita problemele medicale, incepe sa alergi pe suprafete mai moi, cum ar fi iarba, o pista speciala de alergare sau un traseu impadurit.

Alergatul in aer liber – No. 3: E mai mult decat o simpla sesiune de alergare

Pe banda esti obligata sa te incalzesti treptat si nici nu te poti opri dintr-o data din alergare – insa afara lucruri stau diferit. Fiind departe de sala de sport inseamna ca trebuie sa controlezi tu cu mai multa grija toata rutina de antrenament ca sa nu te accidentezi. Ca sa previi accidentarile e important sa nu sari niciodata peste plimbarea vioaie de 5 minute cu care-ti incepi sesiunea de jogging. Avand in vedere ca organismul este mai solicitat afara, muschii si articulatiile tale trebuie sa fie bine pregatite pentru acest efort suplimentar.

Citeste si: “Un playlist cool iti da energie pentru jogging”!

Foto: Thinkstock