Ai grija la ce mananci dupa ce faci sport, nu trebuie sa consumi tot ce gasesti in frigider. Aici gasesti lista alimentelor care nu pot lipsi din meniu!

Cand faci sport, exista doua capcane in care poti cadea. Prima ar fi aceea ca, daca mergi la sala, poti manca oricat si orice. Insa este extrem de important ce mananci dupa ce faci sport. Nu lasa acest lucru la voia intamplarii!

Eforturile de la sala trebuie combinate cu o alimentatie bogata in proteine ca sa potenteze rezultatele

Nu trebuie sa gandesti asa pentru ca te poti trezi ca, in loc sa te mentii sau sa slabesti, ai pus niste kilograme in plus.

Cea de-a doua capcana vine din dorinta de a slabi rapid.

Este vorba despre faptul ca, in perioada in care faci antrenamente dure, consumi alimente prea sarace din punct de vedere caloric si iti poti destabiliza organismul.

Ce mananci dupa ce faci sport – Meniu sanatos si diversificat

Iata zece alimente pe care sa le mananci dupa ce faci sport, care iti ajuta musculatura si iti dau energie sa iti continui activitatile.

1. Oua. Proteinele din oua sunt foarte bune dupa ce ai facut efort fizic. Un ou are 6,3 grame de proteine si numai 70 de calorii. In plus, este unul dintre putinele alimente care contin vitamina D naturala. Nu te chinui sa mananci oua crude, cele gatite au exact aceleasi proprietati. De fapt, ouale gatite permit organismului sa absoarba de doua ori mai repede cantitatea de proteine.

2. Quinoa. Pentru a-ti asigura doza necesara de carbohidrati poti manca orez brun. Dar orezul nu poate concura cu quinoa, care are multe vitamine si substante nutritive. Contine mult mai multe proteine si fibre decat orezul si are un timp de gatire mai scurt.

Ce mananci dupa ce faci sport – idei de alimente

3. Suc de portocale. In loc de bauturile sportive pe care le gasesti la sala de fitness sau aerobic, fa-ti acasa un suc de portocale. Pe langa vitamina C, vei lua din el o doza importanta de potasiu, care nu se gaseste in bauturile ambalate. Potasiul este un electrolit important care ajuta organismul sa isi restabileasca nivelul optim de fluide. In plus, cu suc de portocale iti poti prepara tot felul de shake-uri pline de proteine.

4. Chefir. O singura cana de chefir contine 11-14 grame de proteine complete, care nu se gasesc in mod natural in organism, noteaza Buzzfeed.com. Proteinele din lapte sunt extrem de importante pentru ca mentin masa musculara si accelereaza pierderea in greutate. Ca sa nu te plictisesti sa il bei simplu, combina-l, cand ai chef, cu fructe si cereale. De exemplu, iti poti face un smoothie cu banana si chefir.

Ce mananci dupa ce faci sport – beneficiile bananelor

5. Banane. Contin potasiu, magneziu si vitamina B6. Bananele ajuta la restabilirea nivelului optim de glicogen dupa ce ai facut sport. Potrivit Healthyliving.azcentral.com, cand faci exercitii, corpul tau transforma glicogenul, un tip de zahar pe care organismul il stocheaza, in energie. Glicogenul serveste la inmagazinarea energiei si la detoxifierea organismului. Pentru a face fata exercitiilor fizice e nevoie sa inlocuiesti glicogenul pierdut consumand carbohidrati. Iar o banana mare contine 31 de grame de carbohidrati.

6. Somon. Cand esti obosita dupa o serie de exercitii, ia o portie de somon. O sa te simti plina de energie. Contine multe proteine, dar si Omega 3, care ajuta la refacerea musculaturii si imbunatateste performantele fizice.

Ce mananci dupa ce faci sport – incearca niste afine!

7. Afine. Aceste fructe mici au o putere antioxidanta remarcabila. Exista chiar studii care arata ca afinele pot tripla capacitatea de recuperare dupa un antrenament intens.

8. Hummus cu paine integrala. Usor de pregatit, hummusul contine proteine si carbohidrati. In acelasi timp, carbohidratii cu eliberare lenta din painea integrala iti vor da energie care se va mentine pe o perioada mai lunga, dupa sala.

Ce mananci dupa ce faci sport: nuci si fructe uscate!

9. Fructe uscate si nuci. Daca simti nevoia sa rontai, nu te grabi sa iei o punga de chipsuri. Fructele uscate, nucile si semintele sunt o gustare sanatoasa si plina de proteine.

10. Ananas. Bromelaina este un amestec de enzime gasite in mod natural in sucul de ananas, care are rol antiinflamator si care vindeca vanataile, entorsele si reduce umflaturile. Ananasul e plin de vitamina C, care ajuta la repararea tesuturilor.

Ce mananci dupa ce faci sport

Dincolo de ce mananci dupa ce faci sport, mai e un element important de care trebuie sa tii cont. Poate ca ti se pare ca nu ar trebui mentionat, dar consumul de apa dupa efortul fizic este cel mai important lucru care, uneori, este uitat. Ai multe lucruri pe cap si uiti ca ai eliminat o mare parte din apa din organism. Asa ca bea cel putin doua-trei pahare cu apa.

Sparkpeople.com noteaza ca cel mai indicat ar fi sa te cantaresti inainte sa incepi antrenamentul si sa bei atata cantitate de apa cat ai pierdut din greutate in timpul exercitiilor.