Metode care te ajuta sa te mentii in forma chiar si in perioada Sarbatorilor

Perioada Sarbatorilor a venit cu pasi repezi, asa ca iti va fi destul de greu sa te abtii de la dulciuri sau de la preparatele traditionale. Daca nu iti doresti ca silueta ta sa aiba de suferit in aceste zile, este bine sa incluzi in programul tau zilnic si cateva minute de sport, scrie beliefnet.com.

Cateva minute de miscare sau cateva exercitii fizice pe zi sunt suficiente pentru a te mentine in forma si pentru a-ti tine greutatea sub control in perioada Sarbatorilor.

Cum sa te mentii in forma in perioada Sarbatorilor

1. Programeaza-ti exercitiile fizice

La sfarsitul fiecarei saptamani, este recomandat sa iti rezervi cateva minute si sa-ti programezi exercitiile fizice pentru saptamana care urmeaza. Noteaza pe o hartie sau intr-o agenda ce exercitii vrei sa faci si cate minute vrei sa aloci pentru ele in fiecare zi. In acest fel, iti va fi mult mai usor sa fii responsabila si sa respecti programul pe care l-ai facut. Nu trebuie sa faci foarte mult sport si nici sa te extenuezi, este suficient doar sa iti programezi 15 minute pe zi pentru exercitii si vei reusi sa fii in cea mai buna forma chiar si in perioada Sarbatorilor.

2. Incepe-ti ziua cu cateva minute de sport

Vrei sa te mentii in forma si sa faci mai mult sport, dar ti se intampla sa ai un program incarcat si sa te pierzi in activitatile pe care trebuie sa le desfasori? Incepe-ti ziua cu cateva minute de sport! Dimineata, dupa ce te-ai trezit, rezerva-ti primele minute pentru a face cateva exercitii fizice. Doar 20 sau 30 de minute de sport sunt suficiente ca sa te mentii in forma si ca sa ai energie pentru intreaga zi. Poti sa faci genuflexiuni, flotari, exercitii cu greutati, intinderi sau chiar sa dansezi.

3. Roaga o prietena sa faca sport cu tine

Iti este greu sa te motivezi singura si ai nevoie de cineva ca sa fii mai eficienta? Roaga o prietena sa faca sport cu tine si timpul va trece mult mai repede. Stabiliti de comun acord o ora pentru a va intalni si pentru a face cateva exercitii fizice. Este suficient sa alocati 30 de minute pe zi pentru aceasta activitate si nu va mai fi cazul sa va faceti griji in privinta kilogramelor in plus.

4. Fa sport chiar si cand esti in concediu

Petreci Sarbatorile departe de casa? Nu trebuie sa fie o scuza ca sa nu faci sport, asa ca fa-ti un program in care sa aloci cateva minute pe zi pentru exercitii fizice. Vei avea mai multa energie si nu va fi cazul sa iti faci griji in privinta siluetei. De exemplu, daca te afli undeva unde ai suficient spatiu liber, poti sa faci jogging. Indiferent ce program de exercitii alegi sa faci, este important sa faci miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi.

5. Profita de orice minut pe care il ai la dispozitie

Ai un program incarcat in perioada Sarbatorilor si iti este greu sa te organizezi? Mai mult decat atat, ti se pare obositor sa iti stabilesti un program pentru sport si exista riscul sa nu faci deloc miscare? Profita de fiecare minut pe care il ai la dispozitie si nu ezita sa faci orice fel de miscare. De exemplu, daca ai treburi casnice, poti sa faci cateva genuflexiuni, intinderi sau rotiri de spate inainte sa speli rufele, in timp ce stergi praful sau in timp ce desfasori alte activitati casnice.

Daca ti-a placut articolul cu metode care te ajuta sa te mentii in forma chiar si in perioada Sarbatorilor, iata si un articol cu strategii pentru a face miscare. Incepe chiar de azi!

Foto: Guliver