Alergatul este cel mai bun exercitiu cardio, te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite, sa te mentii in forma sau sa te eliberezi de stres. Dar ce faci in momentul in care te confrunti cu senzatia de picioare grele? Desi poti sa alergi oriunde, este important sa tii cont de cateva sfaturi importante, scrie womenshealthmag.com.

Senzatia de picioare grele apare chiar si dupa 30 de minute de alergat, asa ca este important sa stii care este cauza acestei probleme si sa o remediezi.

De ce apare senzatia de picioare grele

1. Ai probleme cu circulatia sangelui

Daca ai un job care presupune sa stai foarte multe ore la birou si obisnuiesti sa stai incordata sau ai tendinta sa adopti o pozitie incomoda, in momentul in care vei face miscare vei incepe sa resimti intreaga greutate a corpului in zona picioarelor, iar de aici apare senzatia de picioare grele cand alergi. Desigur, aceasta senzatie apare si daca suferi de diabet, ai varice sau esti fumatoare.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Daca nu obisnuiesti sa faci sport, este bine sa incepi cu cinci minute de incalzire. Poti sa mergi pe jos sau sa faci cateva genuflexiuni sau fandari care te vor ajuta sa-ti pui sangele in miscare. Incepe sa alergi incet, apoi mareste treptat ritmul.

2. Te-ai ingrasat

Daca ai acumulat cateva kilograme in plus, sunt sanse destul de mari sa te confrunti cu aceasta problema. Brusc, iti va fi mai dificil sa alergi sau sa ai un program de antrenament regulat, asa ca este bine sa-ti tii greutatea sub control si sa incerci sa afli care sunt motivele pentru care te-ai ingrasat.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Incearca sa mentii un ritm constant in momentul in care alergi si evita sa iti fortezi prea mult organismul. Totodata, este important sa ai o alimentatie sanatoasa si sa incerci sa consumi alimente care au putine calorii.

3. Ai deficit de vitamine

Daca nu ai o alimentatie bogata in magneziu, fier sau potasiu, este posibil sa te confrunti cu senzatia de picioare grele cand alergi. De exemplu, fierul este responsabil pentru productia de hemogoblina din organism, substanta responsabila cu circulatia oxigenului in sange. Asadar, daca ai deficit de fier, inseamna ca sangele tau nu este oxigenat si de aici apar o serie de probleme.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Incearca sa incluzi cat mai multe vitamine in alimentatia ta. Este esential sa consumi fructe si legume proaspete si, daca este necesar, sa apelezi si la suplimente alimentare.

4. Nu bei suficienta apa

Deshidratarea te face sa te simti lipsita de energie si iti va fi mult mai greu sa faci sport. Activitatile care iti solicita corpul foarte mult te fac sa transpiri si din aceasta cauza corpul tau va elimina foarte multa apa. Daca nu te hidratezi suficient, corpul tau nu va functiona la capacitate maxima. Mai mult decat atat, cand esti deshidratata, volumul de sange scade. Si, din moment ce sangele este responsabil pentru alimentarea muschilor cu oxigen, corpul tau trebuie sa aleaga intre doua functii. In cele din urma, corpul tau va alege functia cea mai necesara, de reglare a temperaturii organismului, asa ca muschii nu vor mai fi alimentati cu oxigen, iar tu te vei simti extenuata.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Este recomandat sa consumi cel putin doi litri de apa pe zi, insa aceasta regula nu este general valabila pentru toata lumea. Nu uita sa ai o sticla cu apa la tine de fiecare data cand alergi si bea apa de fiecara data cand iti este sete.

5. Nu alergi corect

Modul in care alergi este foarte important. Asa cum exista o tehnica corecta de a inota sau de a face un anumit sport, exista o tehnica corecta si pentru alergare. Trebuie sa ai o postura buna, iar pasul trebuie facut corect. O postura incorecta pune un stres in plus pe spate si pe genunchi. Totodata, foarte importante sunt si pozitia si forta de impact.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Inainte sa iesi la alergat, incearca sa alergi desculta pe banda. Observa modul in care talpile tale ating banda si retine forta de impact. Dupa ce ai facut acest exercitiu, poti sa repeti miscarile cu echipamentul pentru alergat. Forta de impact va fi mai mica, iar talpa nu va atinge la fel de repede solul. Poti sa folosesti un cronometru in timp ce faci aceste exercitii si, in momentul in care alergi, sa respecti timpii pentru pasii pe care-i faci.

6. Ai nevoie de echipament nou

Echipamentul pentru alergat trebuie sa fie confortabil, asa ca asigura-te ca ai o incaltaminte care iti sustine bine piciorul si este rezistenta la impact. Totodata, incaltamintea nu trebuie sa te irite sau sa apese prea tare pe nicio parte a piciorului.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Daca nu stii ce tip de incaltaminte iti trebuie, mergi la un magazin specializat si cere-i sfaturi vanzatorului. Spune-i ce tip de antrenament vrei sa faci si, cel mai important, ce probleme ai in zona picioarelor.

7. Iti tii picioarele la o distanta prea mare fata de corp

Daca ai tendinta sa-ti intinzi picioarele prea mult in fata, exista riscul sa te confrunti cu senzatia de picioare grele doar dupa cateva minute de alergat. Este important ca picioarele tale sa nu fie prea mult in exteriorul corpului in momentul in care alergi.

Ce poti sa faci in aceasta situatie? Incearca sa faci pasi mici si nu iti forta corpul. O alergare usoara este chiar recomandata, asa ca nu este cazul sa te extenuezi. Totodata, este important sa alergi pe o suprafata plata, fara pietris sau nisip. Poti sa accelerezi ritmul sau poti sa optezi pentru alta zona in momentul in care incepi sa te simti confortabil.

Iata si 10 melodii bune pentru alergat!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver