Esti tanara si esti obisnuita sa ai energie. Dar, uneori, te simti pur si simplu epuizata. Ce nu faci bine? Nu dormi destul? Nu mananci ce trebuie? Invata sa reduci oboseala!

Esti tanara si, cu toate acestea, te simti mai tot timpul obosita? Stresul, deshidratarea, lipsa unei alimentatii echilibrate, care sa contina vitamine si minerale, noptile pierdute sau unele afectiuni medicale te pot epuiza.

Cu totii dam vina pe stilul de viata obositor pe care il ducem acum. Si, de obicei, aceasta este principala cauza a oboselii. Dar cat poti continua asa? Invata cum sa reduci oboseala si chiar fa-o. Acorda-ti doua-trei saptamani ca sa faci cateva schimbarile necesare in viata ta.

Invata sa reduci oboseala

1. Experimenteaza diete pana ajungi la una potrivita tie

Daca te simti obosita, incearca tot felul de regimuri alimentare cate o luna, apoi trage concluziile. Observa cum reactionezi la anumite alimente. E posibil ca unele, cum ar fi carbohidratii rafinati – pastele, painea, zaharul – sa te faca sa te simti mai obosita decat esti atunci cand mananci proteine sau alimente bogate in grasimi, scrie Quora.com.

Pentru unele femei e buna dieta paleo, pentru altele alimentatia vegetariana sau se simt mai odihnite cand mananca disociat. Avem metabolisme diferite, asa ca merita sa afli ce e bun pentru tine.

2. Elimina cafeaua!

Elimina cafeaua! E posibil ca in primele zile sa te simti ametita. Sa te doara capul si sa te simti lipsita de energie. Dar in timp nu o sa mai ai nevoie de ea si o sa te simti mai odihnita. Iar somnul tau se va imbunatati. La fel, hidratarea e importanta.

3. Dormi ori de cate ori ai ocazia!

In loc de cafea, daca programul de lucru iti permite, dormi cate 15-30 de minute cand iti este somn. Daca nu poti sa dormi peste zi, atunci mergi la culcare cat mai devreme seara. Somnul e benefic si pentru sanatate. Cei mai longevivi oameni sunt cei care, de-a lungul vietii, au dormit mai mult decat media, scrie Webmd.com.

4. Fa sport!

Nu e ceva nou. Dar fa-ti o rutina care sa nu te epuizeze. De exemplu, chiar daca poti sa faci 80 de flotari, nu le face neaparat pe toate de-odata. Fa in fiecare dimineata cateva flotari, cateva genuflexiuni, abdomene si putin stretching. E mai bine decat sa faci cele 80 de flotari intr-o singura sesiune, seara. Sportul trebuie sa fie ceva la fel de natural ca spalatul pe dinti.

5. Elimina varianta problemelor de sanatate

Oboseala este un simptom comun pentru multe afectiuni. De la diabet, la boli de inima, artrita, anemie, afectiuni ale glandei tiroide sau apnee. Daca simti un fel neobisnuit de oboseala, fa-ti o programare la medic.

Pe de alta parte, unele medicamente te epuizeaza. Cand te intrebi cum reduci oboseala, nu-ti cauta raspunsul  in farmacie si  nu lua medicamente mai mult decat este cazul. Eventual poti cere medicului sa iti inlocuiasca tratamentul cu unul care sa nu aiba aceleasi efecte secundare.

Acum ca stii ce trebuie sa faci ca sa ai mai multa energie, afla de ce ai Stare de oboseala permanenta. Erori care-ti fura energia.

FOTO: istockphoto.com