trucuri ca sa adormi femeie in pat

Cand esti stresata, e putin probabil sa te intinzi in pat si in urmatoarea secunda sa adormi bustean. E si explicabil: stresul determina eliberarea de adrenalina si cortizol in corp, care te mentin surescitata si nu-ti dau voie sa te relaxezi. Cum faci totusi sa adormi repede si sa te si odihnesti bine? Iata cateva trucuri ca sa adormi.

“Nimeni nu poate dormi cand are griji pe cap, acestea tin corpul in tensiune si il impiedica sa se destinda si chiar sa adoarma”, spune Joyce Walsleban, doctor si profesor la Scoala de Medicina a Universitatii din New York, citata de webmd.com. Iata cateva trucuri ca sa adormi repede si bine.

Trucuri ca sa adormi – Cand nu adormi repede seara, e posibil sa-ti dai si ziua peste cap!

Mai rau este ca ajungi sa te invarti intr-un cerc vicios: lipsa somnului poate accentua si mai mult stresul deja existent. Si mai mult decat atat, iti da si viata peste cap foarte usor. Cercetarile arata ca lipsa somnului, chiar si pe termen scurt, duce la stari de oboseala accentuata pe parcursul zilei, o lipsa scazuta de energie, stari de anxietate si vulnerabilitate emotionala, lipsa de concentrare, pofta de dulce.

Si desi toata lumea mai are cate o noapte proasta din cand in cand, daca somnul intarzie sa apara nopti la rand, poate fi un semn ca ai o problema. Iata un mic ritual nocturn cu mai multe trucuri ca sa adormi de pe huffingtonpost.com, pe care il poti pune in aplicare ca sa adormi repede chiar si in zilele in care ai fost mai stresata decat de obici. Daca nu reusesti nici asa, consulta un medic.

Trucuri ca sa adormi – Destinde-te cu o ora inainte de somn

Daca esti toata ziua in priza, iti va fi dificil sa treci dintr-o data pe “modul noapte”. Ca sa te desprinzi de grijile zilei si sa te relaxezi, ia-ti o ora doar pentru tine inainte de culcare ca sa te destinzi. Fa o activitate care iti place: citeste, asculta muzica, bea un ceai cald. E important sa deconectezi creierul de la stres ca sa poata produce melatonina si sa adormi repede.

Trucuri ca sa adormi – Fa o baie fierbinte

O baie fierbinte e benefica fiindca detensioneaza muschii corpului si relaxeaza mintea. Mai mult, dupa ce iesi din cada, temperatura corpului scade brusc, bataile inimii, digestia si alte procese metabolice incetinesc. Acesta este momentul cand corpul primeste semnalul ca trebuie sa doarma. Ca sa te relaxezi trebuie sa stai in apa 20-30 de minute.

Daca faci sport prea tarziu seara, e posibil sa nu poti sa adormi repede din cauza energiei

Trucuri ca sa adormi – Fa un exercitiu de respiratie 4-7-8

Cand incerci sa-ti gasesti locul in pat si nu reusesti, fa acest mic exercitiu de respiratie: inhaleaza aer pentru patru secunde, tine-ti respiratia sapte secunde si expira pentru opt secunde. Daca iti schimbi felul in care inspiri/expiri aerul ritmul cardiac si tensiunea incetinesc, iar asta iti poate crea o stare de somnolenta.

Trucuri ca sa adormi – Nu te baga in pat pana nu ti se face somn

Cand nu ti-e somn, dar totusi te bagi in pat in speranta ca vei putea sa recuperezi noptile pierdute, e posibil sa faci o greseala. Daca nu ti-e somn, corpul tau nu se va linisti. Opt ore de somn sunt mai bune decat noua-zece petrecute in pat.

Trucuri ca sa adormi – Practica tehnici de relaxare ziua si nu noaptea

Vizualizarea si relaxarea progresiva a muschilor sunt foarte relaxante, dar nu le face seara! Nu le pune in aplicare cand esti anxioasa! E important sa le inveti atunci cand esti calma si cand ti-e usor sa o faci.

Trucuri ca sa adormi – Da-te jos din pat

Cand nu poti sa dormi, cel mai rau este sa te intorci de pe-o parte pe alta si sa te chinui sa dormi. Nu mai incerca fiindca mai rau te vei frustra! Da-te jos din pat si mergi in alta camera, citeste o pagina-doua dintr-o carte, pana cand te simti somnoroasa; abia apoi incearca sa dormi.

Citeste si Probleme cu somnul: cat de mult e prea mult?

Foto: Guliver