Ghidul unei diete echilibrate

De fiecare data cand auzi un indemn de tipul „ Poti sa mananci ce poftesti si slabesti cat doresti”, prima reactie este sa razi si sa afirmi ca nu are sens. Nutritionistul american binecunscut sub numele de Dr. Oz are argumente care sa sustina ideea.

Fiecare produs alimentar contine un anumit numar de calorii si anumite elemente ce contribuie semnificativ la cresterea ta in greutate. Iar mancatul in exces, mai ales pe fond nervos, este una din principalele cauze pentru care ai ajuns sa tii diete peste diete, cu rezultate temporare sau adesea, fara niciun efect.

Cand mananci ce poftesti nu-ti potolesti doar foamea propriu-zisa ci si pofta hedonista

Iti mai amintesti cinele copioase dinaintea zilei cand urma sa incepi o dieta stricta, hipocalorica? Ei bine, poate nu stiai, insa efectul „ultimei mese” iti deregla complet organismul, reducand simtitor din efectul benefic al dietei. Secretul luptei cu kilogramele in plus nu consta in eliminarea anumitor alimente din lista ta zilnica de consum ci in reducerea treptata a cantitatii acestora. Sa te abtii de la mancare e ca si cum ai incerca sa-ti tii respiratia sub apa pe timp nedeterminat. Oare cum ai sfarsi?

Celebrul nutritionist american, Dr. Oz, a demonstrat ca se poate slabi fara chin printr-o combinatie originala de dulciuri, paste, carbohidrati si paine! Stim, pare incredibil, insa planul functioneaza, fiind creat special pentru pacientii supraponderali ce urmeaza sa fie operati pe cord deschis.

Nu te vei infometa pentru ca in fiecare zi vei consuma in jur de 1450 de calorii si vei manca alimente ce contin grasimi sanatoase, proteine si fibre menite sa-ti potoleasca apetitul. Iti vei satisface de asemenea si „pofta hedonista” – dorinta de a consuma alimente ce-ti provoaca placere. Astfel nu vei mai manca pe ascuns si nu vei mai tanji neincetat la lucrurile interzise. „Cateva patratele de ciocolata neagra sau doi biscuiti nu te omoara, insa trebuie sa le consumi cu atentie, simtindu-le din plin gustul, altfel vei fi tentata sa mananci toata cutia.” explica doctorul Oz. Ca sa intelegi mai bine cum functioneaza, iata meniul pentru o zi:

Meniul recomandat de Doctorul Oz pentru o zi in care sa mananci sanatos si ponderat, fara a-ti interzice nicio grupa alimentara

Mic dejun: o cana de suc de portocale, un ou fiert tare, o felie de paine, o felie de sunca slaba de curcan.

Pranz: doua felii de paine integrala, piept de curcan fiert, o felie de branza slaba de vaci, un morcov, o banana sau o portocala si patru cubulete de ciocolata dietetica sau ciocolata neagra.

Cina: o ceasca de paste integrale (spaghete, penne sau fusilli) preparate cu piept de pui fiert, broccoli/conopida, dovlecel si sos de rosii.

Dupa cum poti observa este variat si generos, insa daca alimentele acestea nu se gasesc printre preferatele tale, poti contacta un nutritionist care te va ajuta sa-ti stabilesti un meniu saptamanal adaptat nevoilor personale. Iar inainte de a incerca acest regim, ti-am mai pregatit un set de reguli ce trebuie memorate si aplicate.

Reguli esentiale de respectat:

1. Incearca sa nu maresti portiile. Acestea sunt deja stabilite in cantitati rezonabile si pentru obtinerea unor rezultate optime, este indicat sa le respecti asa cum sunt.

2. Nu sari peste nicio masa! Iti vei infometa organismul si mai tarziu vei fi tentata sa maresti portia urmatoarei mese sau mai rau, sa lesini de foame.

3. Dormi mai mult. Organismul tau va cere „o portie de somn” in plus in mod automat deoarece este in plin proces de reglare. Ai nevoie de minim 7 ore de somn pe noapte. Nu te speria, aceasta etapa se va incheia in maxim doua saptamani.

4. Fa miscare! Nu exagerat de mult sport, insa nu strica sa inlocuiesti autobuzul sau masina cu o plimbare lunga, seara. Daca te simti in stare sa mergi pe bicicleta sau cu rolele, nu ezita sa o faci.

Planul conform caruia mananci ce poftesti gandit de Dr. Oz functioneaza pentru ca nu este o dieta propriu-zisa. Nu vei renunta la mancarurile tale preferate, ci doar vei fi invatata sa faci alegeri istete.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Thinkstock