Un regim echilibrat si sanatos pentru a fi in forma

Drumul catre o silueta de balerina nu este pavat cu momente de infometare sau nenumarate restrictii. Specialistii in nutritie sustin ca in realitate regimul alimentar ale celor mai gratioase femei este unul mai permisiv decat ti-ai putea imagina.Trebuie doar sa tii cont de cateva trucuri de dieta!

Exercitiile pe care le fac zilnic balerinele presupun efort si un consum impresionant de energie. Tocmai de aceea si alimentatia lor este un mix echilibrat intre produse

sarace in calorii, ce nu le afecteaza greutatea si preparate bogate in vitamine, nutrienti, carbohidrati si grasimi bune. Balerinele ard intre 1200 si 2000 de calorii zilnic, iar nutritionista trupei New York City Ballet, Marie Elena Scioscia, recomanda un meniu intre 1600 si 2200 de calori in functie de activitatile fiecarei zile.

Silueta de balerina devine un ideal tangibil cu ajutorul unor trucuri de dieta

Departe de a fi draconice si greu de respectat, sfaturile pe care ele le urmeaza zilnic pot fi testate de tine cu conditia sa faci multa miscare sau sa practici un sport consumator de calorii. Regimul aceasta nu te va molesi, nu-ti va conferi stari proaste si nu-ti va crea frustrari. In plus, sanatatea intregului tau corp se va imbunatati intr-un timp relativ scurt.

Fiecare masa ar trebui sa contina in teorie 55% carbohidrati – fructe, cereale integrale si paste integrale; 20% proteine slabe – piept de curcan sau tofu si 20-25% grasimi nesaturate pe care le poti lua din uleiul de masline despre care spuneam zilele trecute ca ajuta la slabit, sau din nuci. Cu ajutorul acestei combinatii, balerinele se asigura ca ofera organismului lor toti nutrientii de care are nevoie pentru a performa. De asemenea, nutritionistii recomanda dupa incheierea exercitiilor cateva gustari sanatoase si satioase. Intervalul ideal de luat masa este la o ora dupa eforul fizic. Aceasta ora este supranumita si ora de aur pentru ca muschii absorb mai bine nutrienti din alimente. In zilele in care au nevoie de o extradoza de energie, balerinelor le sunt recomandate  fructele, legumele si lactatele cu un indice glicemic mic.

Balerina Katelyn Prominski, membra a corpului de balet Pennsylvania Ballet, a descris intr-un interviu acordat revistei de sanatate si nutritie Philly Mag obiceiurile ei alimentare. “La micul dejun mananc iaurt grecesc cu cereale integrale, gem, seminte de in. La pranz imi pregatesc un sandvis cu ou si branza, iar seara paste integrale cu pui sau un bol mexican in care adaug pe langa pui orez, fasole, avocado si smantana degresata. De obicei imi ascult corpul si-i ofer exact ce-mi cere. Daca am o zi in care mi-e pofta de carbohidrati, mananc mai multi carbohidrati. Iar cand vreau ceva dulce, imi cumpar un baton de ciocolata neagra.”

Daca visezi la o silueta de balerina, insoteste acest regim alimentar de o activitate fizica constanta!

Text: Diana Marasoiu, Foto: Guliver