Ti se intampla deseori sa rontai si sa nu simti ca ti se umple stomacul? Asta pentru ca alegi alimente care nu tin de foame. Acestea sunt un pericol pentru ca te fac sa mananci si sa tot mananci.

Stii deja, rontaiala si mancatul continuu nu fac decat sa iti aduca niste kilograme in plus. Ca sa eviti acest lucru, afla care sunt cele mai des intalnite alimente care nu tin de foame. Unele dintre ele chiar par sanatoase si ai senzatia ca poti manca in orice cantitate, dar, in final, vei vedea ca nu iti fac bine. Ori au multe calorii, ori au grasimi si zaharuri ascunse care iti afecteaza sanatatea. Citeste aceasta lista de la Greatist.com, ca sa stii de ce sa te feresti.

10 alimente care nu tin de foame

1. Covrigei

Desi sunt considerati sanatosi pentru ca au putine grasimi, covrigeii sunt alimente care nu tin de foame si nu iti fac vreun bine. Sunt facuti din faina rafinata si nu au beneficii nutritive. Esti tentata sa mananci tot timpul foarte multi, din cauza sarii, care creeaza dependenta. Mai bine cumpara-ti fistic atunci cand ai pofta de ceva sarat. Pentru ca trebuie sa ii cureti de coaja dureaza mai mult sa il mananci si te simti satula fara sa mananci prea mult.

2. Batoane energizante

E usor sa arunci un baton energizant in geanta si sa il ai pe drum. Dar batoanele energizante din supermarket sunt deseori pline de zahar adaugat si au prea multe calorii. Unele chiar si 250 de calorii. Cu toate acestea, pentru ca sunt mici, nu iti dau senzatia de satietate. Sunt alimente care nu tin de foame. Mai bine cauti unele fara zahar si cu ingrediente naturale, cu proteine si fibre. Citeste ingredientele!

3. Smoothie-uri

Smoothie-urile sunt foarte sanatoase, dar sunt tot alimente care nu tin de foame. Desi sunt nutritive si delicioase, faptul ca mananci fructele pasate, sub forma de lichid, nu prea te face sa te simti satula. De exemplu, pui patru fructe intr-un smoothie, dar, pentru ca nu le mesteci, nu ajungi sa iti simti stomacul plin. Si mai vrei! Ca sa rezolvi aceasta problema, fa un smoothie din jumatate din cantitatea de fructe. Mananca restul fructelor in forma solida! Le poti pune chiar felii peste smoothie. Pune si o lingura cu seminte si apoi savureaza gustarea cu lingurita. O sa te saturi, iti spun sigur!

4. Granola

Daca cumperi ingredientele pentru granola direct din magazin, e posibil sa te alegi cu multe calorii, fara sa te saturi. Mai bine iti faci singura, acasa, o varianta sanatoasa de granola. Fara zahar adaugat si multe grasimi.

5. Sucuri de fructe

Sucurile de fructe par sa fie sanatoase. Dar, atunci cand cumperi o cutie de la magazin, pe care scrie “100% natural”, citeste eticheta! Pe cele mai multe o sa vezi ca numai naturale nu sunt! Au o multime de zahar si arome care nu sunt deloc naturale. Sucurile fara pulpa te pot face sa iti fie chiar mai foame decat inainte sa le bei! Ori iti storci acasa fructele, ori cauti variantele cu adevarat naturale! Chiar si asa, nu bea prea mult! Si fructele au zahar!

6. Popcorn

Sa rontai popcorn in timp ce te uiti la film ar putea fi o alegere mai inteleapta decat sa mananci inghetata. Dar tot nu e bine. Mai ales daca are unt si zahar adaugat, asa cum are de obicei popcornul pentru microunde. Unele variante au si tot felul de alte chimicale, care se asociaza cu bolile de plamani. Alege boabele simple de porumb pentru floricele si prajeste-le tu, in ulei.

7. Cereale

Un bol cu lapte si multe cereale e solutia la indemana pentru orice mic dejun, cand ai stomacul gol. Dar cele mai multe cereale sunt pline de zahar si carbohidrati si nu prea iti tin de foame. Mananci si nu te simti satula, de aceea esti tentata sa iti mai pui continuu. Alege cerealele naturale, cum ar fi fulgii de ovaz. Daca vrei sa fie putin mai dulci, pune peste ele fructe uscate.

8. Sushi

Iti place sushi? E grozav ca gustare, dar nu intotdeauna e o gustare asa sanatoasa pe cum pare. Orezul creste zaharul din sange. Iar surimi-ul nu e deloc sanatos. Cand mai mergi la restaurantul japonez, mai bine alegi surimi, care e o salata de peste fara orez. Sau macar alege orez brun in loc de orez alb.

9. Chipsuri

Daca alegi sa mananci chipsuri coapte in loc de chipsuri prajite, tot nu se cheama ca mananci sanatos. Ca sa te convingi, citeste lista de ingrediente! Cele mai multe au faina de porumb, care nu iti tine de foame deloc! Daca manaci chipsuri adevarate, adica facute din legume deshidratate, atunci e cu totul altceva! O sa ai parte de vitamine, minerale si fibre. Si, da, acestea sunt hranitoare.

10. Lactate cu putine grasimi

Cei care fac promovare de produse incearca sa te convinga de faptul ca zero grasimi sunt mai bune decat putine grasimi. Dar nu e chiar asa. Grasimea din lapte contine acid linoleic conjugat, care ajuta la arderea grasimilor si la dezvoltarea musculara. Asa ca e bine sa mananci lactate cu grasimi, dar in cantitati moderate. Si fara sa alegi cele mai grase variante. Lactatele fara grasimi au, de obicei, zahar. Asta ca sa suplineasca lipsa gustului.

Acum ca stii care sunt principalele alimente care nu tin de foame, afla si care sunt acele trucuri de slabit care, de fapt, te ingrasa.

FOTO: Guliver