Cred ca nu e dieta pe care sa nu o fi incercat. Si tocmai pentru ca am experimentat atat de multe acum m-am oprit la dieta macrobiotica!

Cred ca nu e dieta pe care sa nu o fi incercat. Si tocmai pentru ca am experimentat atat de multe acum m-am oprit la dieta macrobiotica!

Andreea Raicu si noua dieta macrobiotica

Stiti cura de slabire cu ciorba de varza? De raw-vegan nici nu mai intreb? Dukan? Disociata? Ei bine, eu le stiu pe toate! Pentru ca pana sa inteleg ca nu frumusetea corpului, ci starea lui de bine trebuie sa fie scopul, am facut un maraton al curelor de slabire. Iata ce am aflat despre dieta macrobiotica!

De ce? Pentru ca sunt curioasa si cum auzeam de una noua voiam sa o incerc! Pentru ca mult timp nu am avut incredere in mine si ceream foarte mult de la corpul meu fara sa-i dau mare lucru in schimb! Pentru ca nu mersesem la un nutritionist care sa-mi explice care sunt implicatiile medicale ale stilului alimentar pe care il adoptam! Pentru ca sunt incapatanata! Pentru ca nu ma gandeam ca trebuie sa manac ca sa fiu sanatoasa. Ma gandeam fix invers! Eram si naiva pe deasupra.

Dieta macrobiotica – Nu despre o cura de slabire e vorba

Dar cum eu cred ca nimic din viata noastra nu e intamplator, nici aceasta goana dupa cea mai eficienta cura de slabire nu a fost in zadar. Au fost alegeri – pe care unii le-ar considera un esec – care mi-au schimbat viata. De ce spun acest cuvant pe care in general nu-l agreez? Pentru ca un astfel de comportament nu duce nicaieri. Nici nu avea cum: nu despre o cura de slabire e vorba, ci despre un stil de viata!

Asadar fugeam dupa o himera. De ce spun ca mi-a schimbat viata? Pentru ca odata ce am inteles ca nu e nevoie sa ma infometez ca sa nu am celulita, ca nu e nevoie sa-mi refuz placeri culinare ca sa am abdomenul plat am devenit un om foarte fericit!

Nu cautati informatii pe internet, ci la niste specialisti

Cum am inteles asta? Am inceput sa ma informez! Nu sa caut pe internet – pentru ca pe internet e foarte greu sa filtrezi informatia, e foarte greu decizi ce ti se potriveste sau nu, iar asta este esential!, e foarte dificil sa filtrezi calitatea sursei care funizeaza informatiile! – ci sa ma intalnesc cu specialisti in domeniul nutritiei, sa citesc studii si carti de profil, sa intru in contact cu oameni care au experimentat diferite diete si stiu exact despre ce vorbesc, sa testez. Exemplele vii sunt cele mai relevante! Asa am reusit sa-mi dau seama ca a manca sanatos nu e un scop, ci un mijoc prin intermediul caruia putem duce o viata buna, trainica, echilibrata!

“Cuuum, tu chiar mananci?”

O sa va povestesc una dintre cele mai amuzante intamplari din viata mea, care s-a repetat de multe ori: multi dintre oamenii care imi erau chiar foarte apropiati credeau ca eu mananc, citez, “doua frunze de salata”. Si cand ieseam la masa cu ei ramaneau cu gura cascata!

Pentru ca pe langa acele “doua frunze” mai mancam o multime de alte lucruri si chiar ma bucuram de mancare! Stupoare!!! “Cuuum? Tu chiar mananci atat de mult si esti asa de slaba?” Ei bine, da! E adevarat ca manac dupa niste reguli, dar nu va inchipuiti ca Andreea Raicu se hraneste ca o vrabiuta! Nu! Manac exact cat am nevoie.

Principiile sanatatii si dieta macrobiotica

Dupa ce am fost la un centru de nutritie din Spania am aflat de dieta macrobiotica. Ceea ce m-a determinat sa o adopt au fost principiile pe care se bazeaza.

Dezvoltata in Japonia, dieta macrobiotica reprezinta un stil de viata, de fapt: ea combina alimentatia cu atitudinea pe care o ai fata de mancare si viata.

Am observat ca, din lipsa de timp de obicei, oamenii mananca mereu pe fuga, in fata calculatorului sau cu ochii in televizor. Aceasta e o alimentare mecanica! Mintea nu e concentrata exclusiv pe mancat si automat intervin niste dereglari: ni se pare ca nu ne-am saturat, mancarea ne pica greu, senzatia de foame revine foarte repede.

Dieta macrobiotica exclude aceste efecte adverse pentru ca a manca inseamna doar… a manca. Te concentrezi pe ceea ce ai in farfurie, te bucuri de fiecare bucatica, savurezi fiecare aliment. Astfel iti hranesti nu numai corpul, ci si mintea!

Dieta macrobiotica si sursele de alimentare

Regimul dietetic e similar cu cel vegetarian – legume, fructe, seminte, cereale integrale, germeni – dar puteti manca si peste slab! Alimentele trebuie consumate intr-o stare cat mai apropiata de cea naturala si daca totusi vreti sa le gatiti, fie le puneti la aburi, fie le coaceti.

Mestecati incet, nu le amestecati, nu consumati lichide in timpul mesei. Sunt excluse alcoolul, cafeaua, zaharurile, ceaiul negru, faina alba, condimentele foarte iuti, conservantii, emulgatorii. Totul functioneaza dupa o piramida alimentara.

Poate la inceput o sa va fie greu sa gasiti alimente cat mai putin porcesate, dar eu va pot da doua solutii. Merg des la piata – mi-am facut un fel de “retea de furnizori” de la care cumpar legume si fructe cat mai putin “ajutate” de chimicale – si sunt mare amatoare de magazine on-line care comercializeaza produse cat mai apropiate de starea lor naturala sau bio.

Unu dintre ele este http://bio-natura-online.ro Imi e mult mai usor sa apelez la aceste magazine on-line pentru ca nu am tot timpul timp sa alerg prin oras dintr-un loc in altul ca sa adun tot ce vreau sa-mi cumpar!

Dieta macrobiotica. Nu exista solutii universale

Ce e foarte important sa intelegeti e ca eu nu vreau sa fiu o regula! Eu sunt doar un exemplu. Am scris aceste randuri pentru ca foarte multa lume ma intreaba ce manac. Insa e foarte important ca fiecare dintre voi sa aleaga dieta care i se potriveste.

Scopul nostru nu trebuie sa fie un numar mic de kilograme! Scopul nostru este santatea noastra. De asemenea, nu e suficient sa ne alimentam intr-un anumit fel. Avem nevoie de sport, de somn, de hidratare.

Fiecare dintre acestea au rolul lor pentru ca trupul nostru e o “masinarie”complexa. Nu poate functiona doar daca ii satisfacem una singura dintre nevoile pe care le are! Pana si o masina are nevoie de mai mult decat benzina ca sa mearga!  🙂