Cu totii avem obiceiuri proaste, iar de cele mai multe ori nici nu suntem constienti de ele sau de efectul pe care-l au asupra vietii noastre profesionale. Iata ce sa nu faci la serviciu.

Aceste obiceiuri proaste ne saboteaza relatiile cu colegii, productivitatea si implicit viitorul in compania in care ne aflam. Sylvia Hepler, un consilier specializat pe dezvoltare profesionala si autoarea volumului „Learning Leadership Through Loss” a enumerat cateva dintre ele in cadrul unui articol publicat pe businessinsider.com! Iata  ce sa nu faci la serviciu

Ce sa nu faci la serviciu – Obiceiuri proaste care-ti taie sansele de promovare

Ce sa nu faci la serviciu – Ii blamezi pe altii

“Aratand cu degetul spre altcineva doar pentru ca tie-ti lipsesc aptitudinile necesare, experienta sau o judecata sanatoasa te va transforma intr-o persoana dezagreabila pentru cei din jurul tau”, spune Hepler. “Iar oamenii care nu sunt placuti avanseaza foarte rar.”

Ce sa nu faci la serviciu – Te comporti ca si cum nu poti invata nimic nou

Daca te comporti ca o persoana care le stie pe toate iti vei castiga eticheta de om arogant si nu vei putea profita niciodata de oportunitatile de crestere si dezvoltare pe care ti le ofera jobul tau.

Ce sa nu faci la serviciu – Alegi sa nu spui nimic

De fiecare data cand decizi sa pastrezi ideile tale inovatoare numai pentru tine, pentru a evita sa raspunzi la un set complex de intrebari vei trimite mesajul ca nu te intereseaza locul tau de munca si nu ai niciun fel de parere despre nimic. “De obicei, participarea responsabila si activa este recompensata la locul de munca.”

Ce sa nu faci la serviciu – Iti critici adesea seful

Daca-ti vorbesti adesea superiorul pe la spate sau carcotesti nonstop in fata lui nu faci altceva decat sa-ti pui in pericol jobul. Si, evident nu te poti astepta sa aterizeze prea curand vreo promovare in bratele tale.

Citeste si Optimismul la locul de munca: ce faci ca sa nu ti-l pierzi!
Foto: Thinkstock