Te-ai intrebat vreodata cand este bine sa vorbesti in fata superiorilor? Zilnic, la munca, apar tot felul de situatii, insa este necesar sa iti dai seama cand este cazul sa vorbesti despre anumite lucruri si cand nu, scrie sheknows.com. Vrei sa afli cum iti invingi teama sa vorbesti in fata sefilor? Iata cateva sfaturi utile! 

La serviciu te poti lovi de foarte multe situatii mai mult sau mai putin placute, dar trebuie sa stii ca opiniile tale conteaza. Daca te intrebi cum iti invingi teama sa vorbesti in fata superiorilor, poti incerca sa pui in aplicare patru metode simple. Totul va fi mult mai simplu pentru tine, trebuie doar sa ai mai mult curaj.

Cum iti invingi teama sa vorbesti in fata superiorilor

1. Inainte sa vorbesti, asculta

Inainte sa vorbesti, este foarte important sa asculti ce au de spus sefii tai si sa incerci sa intelegi ceea ce ei iti comunica. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa iti petreci o zi intreaga ascultandu-i, insa nici nu este indicat sa-i intrerupi de fiecare data cand au ceva de spus. Mai mult de atat, este important sa incerci sa acorzi mai multa atentie lucrurilor pe care acestia le comunica in timpul sedintelor. Poti sa asculti si parerile colegilor de birou in ceea ce priveste anumite situatii sau te poti sfatui cu o persoana in care ai incredere.

2. Fii dispusa sa iti schimbi opinia

O alta regula esentiala este aceea ca trebuie sa fii dispusa sa iti schimbi opinia. Situatiile se pot schimba foarte repede la serviciu si din acest motiv este bine sa acorzi mai multa atentie anumitor detalii. Daca ai anumite pareri, dar nu ai nici un fundament, este indicat sa fii mai atenta la ceea ce se discuta in birou sau in timpul sedintelor. Foarte multe probleme apar tocmai din cauza faptului ca oamenii se grabesc sa afirme anumite lucruri sau sa actioneze atunci cand nu este cazul. Si nimanui nu-i plac oamenii incapatanati.

3. Analizeaza-ti dispozitia

Poate ca iti vine greu sa crezi, dar dispozitia pe care o ai joaca un rol important la locul de munca. Nimeni nu a reusit sa obtina contracte bune sau anumite beneficii cu ajutorul unei atitudini negative, asa ca este important sa iti analizezi dispozitia si sa te intrebi daca esti pregatita sa iei parte la anumite discutii. Fii deschisa la idei noi, asculta-ti colegii de serviciu sau superiorii si evita sa iesi in evidenta atunci cand nu este cazul. In plus, viata personala nu ar trebui sa-ti afecteze activitatea profesionala, asa ca invata sa iti stapanesti starile si emotiile.

4. Indrazneste sa-ti exprimi opiniile

Daca ai reusit sa intelegi si sa stapanesti toate acele reguli despre care am vorbit anterior, este cazul sa treci la fapte. Indrazneste sa-ti exprimi opiniile, chiar daca iti este putin mai dificil. Gandeste-te doar ca nu ai motive sa iti faci griji. In plus, poate ca parerile tale vor avea o contributie importanta, iar sefii vor fi multumiti de interventiile pe care le ai. Trebuie sa stii ca nu este important ce experienta ai, ci modul in care alegi sa rezolvi anumite situatii. Nu trebuie sa iti exprimi toate opiniile intr-o singura sedinta, asteapta sa vezi cum decurg lucrurile si incearca sa vorbesti atunci cand simti ca este momentul potrivit.

Iata si un articol despre zodii care au sefia in sange: cine are succes in cariera?

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver