Nu e imposibil sa reduci stresul! Fa mici schimbari in viata ta de zi cu zi si vei fi mai relaxata si mai optimista. Incepi chiar acum! Pune-ti o ceasca de ceai verde si citeste acest articol!

Esti atat de stresata incat nici nu iti poti imagina ca se poate sa traiesti mai linistit. Facturile vin in fiecare luna, numarul orelor din zi nu se schimba, responsabilitatile pe care le ai la job si acasa nu iti vor da pace niciodata. Dar poti sa reduci stresul prin ceea ce faci in fiecare zi. Totul porneste de la decizii simple si usor de pus in aplicare.

8 sfaturi simple ca sa reduci stresul

Gestionarea stresului inseamna sa iei controlul asupra stilului tau de viata, asupra gandurilor tale, emotiilor si felului in care rezolvi problemele, noteaza Helpguide.org. Oricat de stresanta ar fi viata ta, exista cateva metode prin care tu poti deveni mai putin stresata.

Iata care sunt sfaturile Healthline.com pentru a reduce stresul incepand chiar de azi:

1. Asculta muzica

Daca te simti depasita in anumite situatii, ia o gura de aer proaspat si asculta muzica de relaxare. Muzica lenta sau cea clasica au un efect calmant asupra creierului si corpului. Reduce tensiunea arteriala si cortizolul, hormonul stresului. Daca nu iti place sa asculti muzica clasica, incearca sunete din natura.

2. Suna un prieten sau o prietena

Ca sa reduci stresul ia o pauza din ceea ce faci si suna un prieten sau o prietena. Vorbeste despre problemele tale. Relatiile apropiate cu alti oameni sunt importante. Te ajuta sa traiesti mai bine si mai frumos, sa fii mai linistita. De fapt, te simti ocrotita cand ai prieteni pe care te poti baza. O voce calda la „celalalt capat al firului”, chiar daca o auzi numai cateva minute, o sa faca minuni asupra psihicului tau.

3. Vorbeste cu tine insati

Uneori nu ai cum sa suni prietenii. Si, atunci, o optiune este sa vorbesti cu tine insati. Nu inseamna ca esti nebuna! Spune-ti, pe un ton calm, de ce esti stresata, ce trebuie sa faci ca sa rezolvi problema care iti provoaca stres si, cel mai important, spune-ti ca totul va fi OK!

4. Mananca sanatos

Stresul se afla in stransa legatura cu dieta. Din pacate, cand ai mult de munca si esti cel mai stresata, nu ai timp sa mananci. Sau mananci alimente nesanatoase, care au mult zahar, grasimi sau alimente procesate. Incearca sa eviti produsele de patiserie sau snacks-urile din magazine. Fructele si legumele sunt intotdeauna o optiune buna. Pestele, care contine acizi grasi omega-3, te ajuta sa reduci stresul. De exemplu, un sandvis cu ton suna bine.

5. Razi

Rasul elibereaza in organism endorfine, care iti imbunatatesc starea de spirit si reduc nivelul de cortizol. Rasul te face mai fericita. Daca poti, uita-te la filmulete amuzante cateva minute, cand esti la birou.

6. Bea ceai

Cafeina te face sa devii mai activa si, deci, mai agitata. In loc de cafea, ca sa reduci stresul, bea ceai verde. Are mai putin de jumatate din cantitatea de cafeina pe care o are o ceasca de cafea. In plus, contine antioxidanti ca teanina, care calmeaza sistemul nervos.

7. Fa sport

Exercitiile fizice nu inseamna neaparat sa ridici greutati sau sa te antrenezi pentru vreun maraton. O scurta plimbare sau statul in picioare in timpul unei pauze de cafea de la birou ar putea sa te ajute imediat sa reduci stresul. Miscarea elibereaza endorfine, care te fac sa te simti mai bine imediat.

8. Dormi mai bine

Stresul te poate face sa dormi putin si prost. Dar, din pacate, lipsa de somn poate produce stres. Este, deci, un cerc vicios. Tine cont de recomandarile medicilor de sapte sau opt ore de somn pe noapte. Stinge televizorul mai devreme, fa-ti un program mai riguros si fa tot ce poti ca sa iti iei portia necesara de somn. Un somn bun e una dintre cele mai bune metode de a reduce stresul.

Acum ca stii ce poti face zi de zi impotriva stresului, afla si 10 metode de relaxare in 5 minute.

FOTO: istockphoto.com