exercitii yoga pentru coloana vertebrala

Exista o zicala potrivit careia esti atat de tanara pe cat de flexibila este spinarea ta. Iata cateva exercitii yoga pentru coloana vertebrala care te vor mentine tanara mai mult!

Petreci mare parte din zi la birou, pe scaun la calculator? Si cand ajungi acasa stai aplecata asupra laptopului, tabletei sau smartphoneului? Daca da, atunci spatele tau are nevoie de putin ajutor. Iti propunem cateva exercitii yoga pentru coloana vertebrala, care reprezinta un inceput bun in acest sens.

Coloana ta vertebrala face cinci miscari majore, potrivit eckhartyoga.com. Acestea sunt: flexiunea, sau rotunjirea spatelui catre fata, extensia, care rotunjeste spinarea catre spate, rotatia, care suceste spatele, indoirea laterala si intinderea axiala, care lungeste spatele pe plan vertical.

In viata de zi cu zi nu facem toate aceste miscari, iar coloana vertebrala devine mai rigida si isi pierde fluiditatea. Iar efectele se simt in zone dincolo de coloana, chiar si asupra organelor. Acest lucru se intampla pentru ca terminatiile nervoase leaga toate elementele corpului tau.

Este important sa tii minte ca aceste exercitii yoga pentru coloana vertebrala nu au scopul de a-ti oferi flexibilitatea pe care o are un profesor de yoga, de exemplu. Pentru ca fiecare corp este diferit. E bine sa experimentezi si sa ajungi la o fluiditate potrivita pentru corpul tau.

Daca faci urmatoarele miscari in fiecare zi, exista sanse mici sa ai dureri de spate! Le poti face, linistita, acasa!

3 exercitii yoga pentru coloana vertebrala

Postura pentru extensie axiala/verticala. Stai in picioare, cu mainile pe langa corp. Inspiri adanc, ridici mainile in sus. Apesi cu talpile in jos, ca si cum ai prinde radacini si intinde spatele in ambele directii. Imagineaza-ti ca apar spatii intre toate vertebrele tale. Apoi expira adanc si coboara mainile. Incearca sa prelungesti din ce in ce mai mult inspiratia si expiratia atunci cand faci exercitiul.

Postura pentru flexiune/ Postura Pisica. Incepi in postura copilului: stai in genunchi si apoi iti sprijini sezutul de calcaie. Intinzi bratele in fata si iti lipesti fruntea de podea. Cu cat genunchii tai sunt mai apropiati, cu atat iti poti rotunji coloana mai bine. Apoi inspiri, te ridici in maini si in genunchi. Atunci cand expiri, impingi coloana in sus, pana cand se rotunjeste, in acelasi timp aplecand capul, ca sa ai si ceafa rotunjita.

Postura pentru extensie/ Postura Vaca. Din postura anterioara, poti trece in aceasta. Ramai sprijinita in maini si genunchi si impinge bazinul catre podea, rotujind coloana vertebrala in cealalta directie. Pieptul tau se ridica, iar capul tau sa ramana intr-o pozitie confortabila. E o idee buna sa alternezi intre postura anterioara si aceasta. Coordoneaza-ti expiratia cu cea pentru flexiune, si inspiratia cu cea pentru extensie.

Foto: iStock.

Daca te descurci bine cu aceste exercitii yoga pentru coloana vertebrala, mai incearca 10 posturi pentru rutina zilnica