Multi dintre noi se viseaza in rolul unui viitor manager. Insa aptitudinile care te calificau in trecut pentru un post de conducere, nu mai sunt aceleasi si-n prezent. Datele problemei s-au schimbat si o data cu ele si cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un manager. Noi le-am gasit intr-un articol de pe thepersimmongroup.com!

De-a lungul ultimelor decenii, multi manageri au fost promovati pe baza aptitudinilor tehnice, pe baza experientei, al unui palmares dovedit si adunat de-a lungul anilor. Acest lucru a avut sens pentru multe companii care lucreaza in medii locale si regionale, cu un puternic accent pe competentele lor de baza si o forta de munca traditionala.

Activitatile de conducere puteau fi ghidate de procese centralizate, formalizate (si, uneori, rigide) concepute pentru a minimiza riscurile juridice si pentru a raspunde nevoii de standardizare.

Vremurile se schimba si o data cu ele si cerintele pentru a avansa in cariera

Managerii trebuiau evaluati pentru a fi experti tehnici, iar apoi ei trebuiau sa identifice problemele in echipele lor, sa valideze rapoartele intocmite de membrii echipei si sa ia decizii finale. Acest lucru a nascut de multe ori temeri in sufletul managerului nou-numit. “Mi-e teama sa accept aceasta noua pozitie pentru ca nu stiu toate detaliile problemelor, si apoi nu stiu cum vor decurge lucrurile. Poate nu vor functiona…”

Insa viitorii manageri vor trebui sa invete sa se adapteze rolurile lor. Ca sa ai succes ca manager trebuie sa-ti intelegi atat propriul rol, cat si pe al celorlalti. Nu mai e de ajuns sa fii un expert din punct de vedere tehnic, ci va trebui sa fii si apt sa recrutezi, sa motivezi si sa-i ajuti pe cei cu care lucrezi sa-si dezvolte talentele. Acest lucru va necesita cultura si inteligenta emotionala. Chiar si intr-o companie locala sau regionala vor fi nevoie de aceste calitati pentru a imbunatati rezultatele echipelor.

Un viitor manager trebuie sa gaseasca numitorul comun in echipa lui

In prezent, lucreaza in paralel 4 generatii diferite (de la traditionalisti la generatia Y) – cu diferite convingeri, atitudini si – cel mai important – valori. Tocmai de aceea un viitor manager trebuie sa gestioneze simultan asteptari extrem de diferite si trebuie sa fie capabil sa valorifice diversele stiluri si experiente. Aceasta schimbare de paradigma trebuie adaugata si pe actualul modul in care se obtin informatii si se impartasesc – retelele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, LinkedIn. Viitorii manageri vor trebui sa interactioneze constant cu ele pentru a avea succes in cariera si pentru a ramane competitivi.

Provocarea se va muta de la identificarea si rezolvarea problemelor la ajutarea echipei pentru a lucra ca un tot unitar. O intelegere clara a fortelor de la locul de munca este o conditie prealabila pentru aceasta. Managerii de succes vor avea capacitatea de a construi si de a-si motiva echipele, dezvoltand si comunicand o viziune comuna, indrumandu-si mai degraba echipele decat sa le administreze pur si simplu. Un viitor manager va trebui sa-si petreaca cea mai mare a timpului pe aceste sarcini, in loc sa gestioneze problemele de zi cu zi. In mod evident, aceasta transformare este in curs de desfasurare la locul fiecaruia de munca si doar raspunzand pozitiv la schimbare, organizatia in care lucrati va trece testul timpului.

Citeste si: “Cum sa-ti alegi cariera potrivita pentru tine”!

Foto: iStockphoto