Friteuza

Te straduiesti sa ai un stil de viata cat mai echilibrat, iar pentru asta gatesti des acasa? Foarte bine! Numai asa, poti controla ceea ce mananci! E important, insa, nu doar sa gatesti, dar si sa gatesti sanatos! Pentru asta, iti recomandam o super-friteuza: Airfryer de la Philips! Si bonus: zece retete sanatoase pe care le poti face cu ea!

Airfryer de la Philips simplifica foarte tare lucrurile in bucatarie, mai ales daca incerci sa mananci cat mai sanatos. Practic, friteuza este dotata cu o tehnologie inovatoare, numita Rapid Air, care ajuta la gatirea alimentelor folosind foarte putin ulei sau chiar deloc. Mancarea gatita cu Airfryer are cu pana la 80% mai putina grasime decat cea gatita cu friteuze traditionale sau chiar in tigaie.

In Airfryer poti sa prajesti tot felul de legume, de la cartofi si pana la ciuperci, poti sa coci produse de patiserie si poti chiar sa gatesti diverse tipuri de carne, ca si cum le-ai face pe gratar. Si asta fara sa folosesti cantitati mari de ulei, despre care, toate stim ca adauga calorii considerabile la meniul nostru zilnic!

Mai jos iti dam zece retete de mancaruri, care in mod normal, se gatesc cu destul de mult ulei, dar pe care le poti prepara, in friteuza Airfryer, folosind o singura lingura – doua de ulei sau deloc.

10 retete sanatoase si usor de preparat

1. Ciuperci umplute cu branza de capra si ierburi

Ingrediente: 220 de grame de branza de capra, 1 lingura de patrunjel tocat, 1 lingura de salvie proaspata tocata, 2 lingurite de rozmarin, sare si 10 ciuperci champignon medii.

Preparare: incalzeste friteuza la 180 de grade pentru 3 minute. Intr-un bol mic, amesteca branza de capra cu ierburile sis area. Spala ciupercile, scoate-le coditele si umple-le cu compozitia de branza. Coace-le 30-40 de minute in friteuza.

2. Cartofi dulci copti

Ingrediente: 4 cartofi dulci, 1 lingura de ulei de masline, condimente precum cimbru, rozmarin, oregano, busuioc, toate uscate, sare si piper.

Preparare: incalzeste friteuza la 200 de grade pentru 3 minute. Curata cartofii, taie-i pe lungime, pune-i intr-un bol si adauga deasupra uleiul de masline, condiment, sare si piper, dupa gust. Baga-i in friteuza pentru 30 de minute.

3. Somon cu lamaie si cimbru

Ingrediente pentru doua portii: 1 lingura de ulei de masline extravirgin, 450 de grame de somon file, 1 lingura de cimbru proaspat, coaja de la o jumatate de lamaie, sare si piper, doua jumatati de lamaie pentru servit.

Preparare: amesteca uleiul de masline cu cimbrul si coaja de lamaie. Unge somonul cu acest amestec, presara sare si piper deasupra pestelui si baga-l in friteuza incinsa la 220 de grade, timp de 15 minute.

4. Oua prajite in avocado

Ingrediente: 1 avocado, 2 oua, sare si piper, 1 ceapa verde tocata marunt, 1 lingura de patrunjel tocat marunt.

Preparare: incalzeste friteuza la 190 de grade pentru 3 minute. Taie avocado pe jumatate, scoate-i samburele si o parte din pulpa, astfel incat oul sa incapa in scobitura facuta. Sparge oul in avocado si asezoneaza-l cu sare si piper. Baga avocado-ul in friteuza si coace-l 15 minute. La final, presara deasupra ceapa verde si patrunjel.

5. Sfecla rosie coapta

Ingrediente: doua sfecle rosii medii, una-doua linguri de ulei de masline, o lingura de otet balsamic de calitate, sare si piper.

Preparare: preincalzeste friteuza la 190 de grade pentru 3 minute. Spala sfecla rosie bine si fierbe-o 20 de minute cu tot cu coaja. Scurge-o si las-o sa se raceasca. Curat-o si taie-o in patru, pune-o intr-un bol si adauga deasupra uleiul de masline, otetul balsamic si sare si piper. Pune-o la copt in friteuza zece minute.

6. Bruschete cu rosii si mozzarella

Ingrediente pentru 4-6 bruschete: 4 rosii medii, ½ ceasca de busuioc verde tocat, 1 lingura de ulei de masline, 2 catei de usturoi, sare si piper, 1 bagheta integrala, 4-6 feliute de branza mozzarella.

Preparare: incalzeste friteuza la 190 de grade pentru 3 minute. Toaca rosiile si amesteca-le cu busuiocul tocat, uleiul de masline, usturoiul tocat. Asezoneaza cu sare si piper. Taie bagheta, asaza deasupra o felie de mozzarella si apoi o lingura din amestecul cu rosii. Pune bruschetele in friteuza in jur de trei minute.

7. Frigarui cu creveti

Ingrediente: 350 de grame de creveti mari decorticati, o lingura – doua de ulei de masline, o lingura de unt (optional), 2 catei de usturoi, ½ lamaie, sare si piper proaspat, 10-12 bete de frigarui.

Preparare: infige crevetii pe frigarui. Pune uleiul, untul topit, usturoiul, zeama de lamaie si un praf de sare si piper intr-un bol si amesteca bine. Unge crevetii, pe ambele parti, cu acest amestec. Incalzeste friteuza la 200 de grade si pune crevetii inautru, cate doua minute pe fiecare parte.

8. Legume coapte

Ingrediente: 2-3 morcovi, 1 ardei gras rosu, 2 pumni de ciuperci, 1 vanata, 1 dovlecel, 3 catei de usturoi, o ceapa rosie mare, sare si piper, o lingura de ulei de masline.

Preparare: incalzeste friteuza la 200 de grade pentru 3 minute. Curata si taie legumele julienne, taie ceapa in patru si toaca usturoiul. Toarna peste ele uleiul de masline si asezoneaza cu sare si piper. Coace legumele in friteuza 25-30 de minute.

9. Broccoli cu parmezan

Ingrediente: o capatana de broccoli, 2 linguri de ulei de masline, 2 catei de usturoi, sare si piper, 1/2 ceasca de parmezan ras.

Preparare: incalzeste friteuza la 200 de grade pentru 3 minute. Rupe broccoliul in florete. Pune-l intr-un bol si asezoneaza-l cu ulei de masline, usturoi tocat, sare si piper. Baga broccoliul in friteuza pentru 8-10 minute. Inainte sa-l servesti, presara deasupra parmezan ras.

10. Briose cu banane si ovaz

Ingrediente: doua banane coapte, doua linguri de ulei de rapita, 1 ou, ½ ceasca de lapte, ¾ lingurita de extract de vanilie, 2/3 ceasca de faina, ½ ceasca de fulgi de ovaz, ¼ ceasca de miere, 1 l/2 lingurita de praf de copt, un praf de sare.

Preparare: incalzeste friteuza la 180 de grade pentru 3 minute. Paseaza bananele si adauga peste ele uleiul, oul, laptele, vanilia si mierea si amesteca. Intr-un alt bol, amesteca faina cu ovazul, praful de copt si sarea. Adauga faina, treptat, peste banane si incorporeaz-o. Unge zece forme de briose cu putin ulei si umple-le cu aluat. Coace briosele 15 -18 minute.

Foto: Guliver