Mituri de sanatate care au expirat

Un nutritionist a explicat pentru Mindbodygreen.com care sunt cel mai des intalnite mituri de sanatate care nu au acoperire stiintifica. Ti le spunem si tie!

Stirile despre sanatate au tendinta sa se contrazica de la o zi la alta. Ba un aliment e supernutritiv, ba ar trebui evitat cu orice pret. Rezultate ale unor noi studii apar tot timpul, dar unele mituri de sanatate raman in subconstientul colectiv si nu putem scapa de ele. Iata patru de care chiar nu e nevoie sa asculti.

4 mituri de sanatate, dezmintite

1. Fereste-te de soare cu orice pret. De mult timp auzi ca soarele arunca cu “raze ale mortii” in directia ta. Dar soarele este important pentru sanatatea ta. Este sursa primara de vitamina D, care are un scop crucial in sanatatea oaselor, a sistemului imunitar si in producerea de hormoni. Vitamina D se gaseste in cantitati mici in mancare, insa 80-90% provine de la soare. E adevarat ca trebuie sa-ti protejezi pielea si sa iesi afara atunci cand soarele este mai bland, dar asta nu inseamna ca el e un dusman redutabil!

2. Prea mult kale iti face rau. Kale a avut o ascensiune uimitoare atunci cand i s-au descoperit proprietatile de superaliment. Imediat au aparut zvonurile potrivit carora salata de kale ar fi otravitoare pentru tiroida si ar provoca intoxicare cu metale grele. In teorie, consumarea a prea multe legume crucifere ar putea afecta tiroida. Insa cantitatile pe care ar trebui sa le consumi zilnic ar fi uriase. Iar beneficiile de sanatate sunt mult mai mari decat orice risc. Alege kale organic pentru a reduce expunerea la metale grele.

3. Grasimile saturate trebuie evitate pentru ca iti imbolnavesc inima. Din cauza temerilor fata de grasimi saturate, pe piata au aparut multe produse degresate. Acestea au inlocuit grasimea cu zaharul si carbohidratii complecsi. Dar sa stii ca inima sufera mai multe riscuri de imbolnavire de la zahar si carbohidrati. Iar grasimile nu sunt atat de periculoase. Acestea hranesc creierul si ficatul si ne imbunatatesc starea de spirit. Sursa de grasimi e importanta. Alege una organica.

4. Lactatele ne intaresc oasele. In ciuda marketingului, nu ai nevoie de lapte sau branza sau iaurt pentru a avea oase puternice. Si sa bei mult lapte nu te protejeaza de fracturi. Calciul insa te ajuta doar daca il combini cu magneziu, fosfor, vitamina D si vitamina K. Pentru oase sanatoase consuma mai multe seminte de susan, migdale, alge, broccoli si rubarba. Astfel, vei putea digera, absorbi si folosi calciul din mancare.

Lumea e plina de mituri. Afla cateva mituri despre obiceiurile tale alimentare