cat mancam sau ce mancam

Cat mancam sau ce mancam? Ce conteaza mai mult pentru a avea o alimentatie corecta si un stil de viata sanatos? Cat de mult conteaza portia de mancare? Descopera ce au de spus specialistii in nutritie She Knows.

Stim cu totii cateva reguli in dieta. Conteaza ce procent din alimentatia ta reprezinta nutrientii naturali si cat alimentele procesate. Conteaza orele la care mananci. Conteaza raportul de grasimi, carobohidrati si proteine (tocmai de aceea dieta ketogenica este atat de eficienta pentru a slabi). Dar conteaza cat mancam sau ce mancam? Descopera ce spun specialistii in nutritie She Knows. Ei citeaza un studiu realizat de catre cercetatorii americani.

De ce o alimentatie sanatoasa conteaza mai mult decat portia de mancare?

Mancatul cu moderatie este o modalitate eficienta de a pierde in greutate. Insa conteaza cat mancam sau ce mancam daca vrem sa avem un stil de viata sanatos? Conform ultimului studiu de nutritie realizat la Universitatea de Stat din Pennsylvania, conteaza portia de mancare, insa este mai important de unde provin caloriile, grasimile, glucidele, nutrientii sau proteinele.

In acest studiu, oamenii de stiinta au relevat faptul ca pentru o silueta in forma, dar si pentru sanatatea noastra conteaza mai mult ce alimente consumam si nu neaparat portia! Cum s-a raspuns la eterna intrebare: ce conteaza? Cat mancam sau ce mancam?

Conteaza cat mancam sau ce mancam? Ce spun oamenii de stiinta?

Conform studiului amintit mai sus, oamenii implicati au ajuns sa consume mai multe calorii, pe masura ce portiile se mareau, desi o treime dintre participanti primisera lectii de strategie alimentara. Diferenta a fost ca oamenii care au primit „lectii” de management al alimentatiei au ales ingrediente mai sanatoase, si, desi portiile s-au marit, au consumat mai putine calorii per total decat ceilalti.

Realizatorii acestui studiu spun ca rezultatele arata faptul ca ajuta sa consumam alimente satioase, cu indice caloric mic, fie si in portii mai mari, decat sa incercam sa rezistam tentatiei de a manca putin din feluri de mancare bogate in calorii. Pana la urma, ce este mai important: cat mancam sau ce mancam? Conteaza ce mancam!

Specialistii recomanda sa alegem o alimentatie sanatoasa, cu putine calorii, si sa avem portii mai mari, decat sa restrictionam cantitatea consumata. Conteaza portia de mancare si, daca pastrezi portii prea mici, sansele sunt sa iti fie foame, deci sa sabotezi stilul tau de viata sanatos.

In timpul studiului, participantii au primit aliemente variate in ceea ce priveste indicele lor caloric. Au primit alimente cu indice caloric mare, dar si nutrienti din polul opus al spectrului. Persoanele ce au primit lectii de educatie alimentara au mancat mai mult cand portiile au fost marite, insa au tins sa umple farufuriile cu salate sau alte alimente sanatoase, cu densitate calorica mica. Astfel, ei au mancat mai mult cantitativ, insa fara ca dieta sa fie in detrimentul sanatatii lor.

Studiul realizat in America a reusit sa raspunda intrebarii: este mai importnat cat mancam sau ce mancam? S-a demonstrat astfel ca a consuma o dieta hipo-calorica, insa densa in nutrienti, te poate ajuta sa slabesti, pentru ca vei tinde sa alegi alimentele sanatoase si nu bombele calorice. Astfel, portiile de mancate vor ramane mari, insa schimbi proportiile felurilor de alimente consumate. Asadar, cel mai bine este sa umpli farfuria cu produse naturale, dense in nutrienti si cu indice caloric mic, chiar daca vei avea o portie mai mare, decat sa mananci foarte putin dintr-un fel de mancare hiper-caloric!

Citeste si: Cate calorii sa consumi daca vrei sa slabesti

Foto: Guliver