Ce mancam la cina ca sa nu ne ingrasam si sa ne placa mancarea

Cand incerci sa te mentii la greutatea ideala, orice fel de mancare, de fapt fiecare calorie ingerata conteaza, spun editorii de la eatingwell.com. Asta nu inseamna ca seara trebuie sa te multumesti cu o salata fara gust. Ce mancam la cina depinde foarte mult de alegerile pe care le facem, ca sa acceleram metabolismul.

O mancare fada nu te va hrani, adica nu-ti va furniza energie, si risti sa ajungi sa urasti chiar alimentele care sunt bogate in nutrienti. Trebuie sa le combini potrivit. Meniul zilnic trebuie gandit bine, astfel incat sa stii cate calorii consumi si sa eviti senzatia de foame de la finalul zilei.

Cand planifici meniul pentru o zi, ia in calcul cele trei mese principale (mic dejun, pranz si cina), pentru care trebuie sa aloci intre 300 si 700 de calorii pentru fiecare. Cele doua gustari ale zilei nu trebuie sa depaseasca 100-200 de calorii fiecare. Deci ce mancam la cina si cat depinde mult si de hrana ingerata in restul zilei.

Este foarte important sa eviti consumul unei mese de 1.000 de calorii si apoi sa limitezi celelalte patru-cinci mese la aproximativ 200 de calorii, pentru a echilibra balanta calorica, scrie nutritionistul Nicolae Hancu in cartea sa “Abecedarul de nutritie – Sa devenim propriii nostri nutritionisti”. Doar in cazuri exceptionale poti face asta, dar este de preferat sa eviti acest fel de comportament alimentar.

Ce mancam la cina – exemple concrete de alimente

De cele mai multe ori, cina reprezinta singura masa pe care o mancam in familie sau in compania persoanelor dragi. Daca in timpul zilei ai ratat micul dejun si pranzul si mai mult ai ciugulit mancarea, este mai mult decat clar ca la cina o sa umpli masa cu tot ce ai bun prin camara si frigider.

Pe termen lung asta inseamna kilograme in plus, digestie ingreunata si oboseala, pentru ca organismul lupta din greu sa digere o cantitate mare de alimente.

Sunt de preferat combinatiile de produse care nu-ti saboteaza greutatea si nici somnul. De exemplu, la capitolul vegetale poti opta pentru salata verde sau iceberg, rucola, andive, rosii, ardei, castraveti, pe care le poti gati sub forma de salate.

Foloseste grasimi sanatoase ca sa le dai gust, cum este uleiul de masline – daca e posibil, alege-l pe cel presat la rece, pentru ca are mai multe proprietati benefice pentru sanatate.

In ceea ce priveste proteinele, opteaza pentru mancaruri din peste, fructe de mare, carne de curcan sau de pui si urda.

4 variante de meniu pentru cina

Poti face o multime de feluri de mancare pentru masa de seara, care sunt delicioase, hranitoare si nu ingreuneaza digestia. Poti manca la cina paine integrala cu un bol de 400 ml de ciorba de legume sau supa-crema de legume.

Al doilea exemplu de meniu ar putea sa fie compus din paine integrala, salata cu ton si, la final, fructe proaspete, nu foarte dulci. E bine sa mananci fructele dupa cel putin o jumatate de ora de la terminarea cinei.

Daca ti-e pofta de paste, gateste paste integrale cu rosii si busuioc pentru masa de seara si, dupa putin timp, poti savura si fructe la alegere.

O alta propunere sanatoasa pentru masa de seara consta intr-o portie de peste slab gatit la aburi, fiert, pe gratar sau la cuptor si acoperit cu o folie de aluminiu. Langa peste, poti pune patru-cinci linguri de spanac sotat si alte doua linguri de orez brun cu cateva alune macinate. Este un exemplu de cina hranitor si foarte sanatos.

Cand nu stii ce sa mai gatesti, uite cateva retete usor de pregatit pentru cina! Nu ai nevoie de multe ingrediente!

Foto: Guliver