cea mai eficienta dieta

Vrei sa slabesti, dar nu reusesti, desi ai mancat mai putin si ai facut miscare. E posibil sa ai probleme cu digestia, iar metabolismul sa lucreze foarte incet. In acest caz, cea mai eficienta dieta pentru tine consta in accelerarea arderilor calorice.

Metabolismul este un mecanism complex care se ocupa cu procesarea alimentelor, absorbtia de vitamine si minerale necesare corpului si cu digestia. Pentru toate aceste actiuni are nevoie de combustibil. Adica de calorii. Pana aici e totul clar.

Cand corpul primeste des mese consistente si bogate in grasimi, incepe sa se miste in reluare, sa dea semne de oboseala. Dar incearca sa descompuna si alte mese pe care le primeste intre timp, cu toate ca nu reuseste sa termine de procesat ce avea inainte. Si tot asa, pana ajunge sa se blocheze si sa nu mai dai jos niciun gram. Daca te afli in această situație, inseamna ca cea mai eficienta dieta pentru tine este sa ajuti metabolismul sa consume calorii. Astfel, iti va fi aliat in lupta cu kilogramele si nu un inamic. Iata ce trebuie sa faci:

Consumă proteine mai multe

Indiferent ce mananci, metabolismul incepe sa functioneze. In prima ora de dupa masa este foarte activ, dar viteza de procesare depinde si de tipul de alimente consumat. Studiile in domeniu au demonstrat ca produsele bogate in proteine stimuleaza cel mai mult activitatea metabolismului, pentru ca este necesara o energie cu 25% mai mare pentru a putea fi dizolvate, comparativ cu alimentele care au carbohidrați si acelasi numar de calorii.

Cea mai eficienta dieta – portii mici si dese

Cand mananci putin si des, metabolismul arde incontinuu calorii. Daca portiile sunt mai mari si servite la intervale mai lungi de o ora-doua, risti sa suprasoliciti digestia si sa incetinesti dizolvarea alimentelor. Nu manca niciodata prea mult, pentru ca excesul de alimente nemetabolizate se transforma in rezerve de grasime sau de glucide, care se depoziteaza in ficat si muschi.

Nu sari peste micul dejun

De cele mai multe ori, cea mai importanta masa a zilei este scoasa intentionat din meniul zilnic. Oamenii de știință spun ca asta este o mare greseala. Micul dejun creste rata metabolismului cu pana la 10%. Ideal ar fi ca dimineata sa mananci proteine din soia, lapte, carbohidrati din cereale integrale si lactate degresate.

Completeaza-ti rezervele de vitamine si minerale

Un alt truc alimentar care ajuta corpul sa arda mai repede si mai usor caloriile tine de vitamine si minerale. De exemplu, cele din grupul B (B1, B3, B6, B12) influențează pozitiv activitatea metabolismului. Rezolva carentele, daca exista, pentru ca ele incetinesc activitatea in corp. Daca nu vrei sa iei suplimente, poti reface resursele de substante nutritive din spanac, sparanghel, fasole, broccoli, peste, pui, oua. Si magneziu contribuie la accelerarea arderilor in organism. Il poti lua din nuci, alune, soia, ovaz, leguminoase, ca mazara, lintea, fasolea.

Dormi macar 7 ore pe noapte

E foarte important sa te odihnesti cum trebuie. Studiile in domeniu au scos la iveala ca cei care nu reusesc sa doarma cel putin sapte ore pe noapte sunt predispusi la ingrasare. Cum se explica acest fenomen? Rezultatele cercetatorilor arata ca in ultimele doua ore de somn se regenereaza tesutul muscular, care reprezinta principalul consumator de energie calorica.

Fa multa miscare

Indiferent ce preferi sa faci, efortul fizic este un aliat in lupta cu arderile caloriilor. Expertii sustin ca cele mai eficiente sunt exercitiile cu greutati, pentru ca acestea actioneaza direct asupra muschilor si mentin metabolismul alert mai mult timp. Poate nu stiai, dar cu cat faci mai putina miscare, cu atat ai mai multa pofta de mancare. Nu suna prea bine, nu?

Iti spun un secret de slabit: se pot arde calorii si in timp ce dormi.

Foto: Guliver