Sportul te ajuta sa-ti prelungesti viata, un nou studiu publicat in Jurnalul Colegiului American de Cardiologie a ajuns la concluzia ca persoanele care alearga mai incet si in mod regulat au o durata de viata mai mare decat cei care incearca sa-si depaseasca saptamana de saptamana limitele.

Oamenii care au realizat cercetarile au facut un studiu pe 1100 de persoane care fac jogging si pe 4000 de non-alergatori. Toata lumea care a participat la studiu, barbati si femei, aveau diferite varste si toti erau relativ sanatosi. Pentru acest studiu, cei identificati ca fiind “non-alergatori”, prin definitie, nu au participat la nicio activitate obositoare.

Alearga mai incet, dar fa-o in mod constant

10 ani mai tarziu, cercetatorii au verificat ratele de deces ale persoanelor implicate in studiu. Oamenii care au fost identificati ca facand jogging au fost impartiti in trei grupe principale: joggeri care alearga incet, moderat si cei care fac jogging intens. Aceste impartiri au fost facute pe baza informatiilor cu privire la frecventa sesiunilor de antrenament, lungimea traseului si ritmul sau. Rezultatele? Cei care alearga au o durata de viata mai lunga decat non-alergatori.

Dar stai, ce se intampla cu subgrupurile despre care vorbeam mai sus? Cei mai faceau jogging lent au avut cea mai scazuta rata de deces. Ei au fost urmati de cei care faceau jogging moderat. Iar cei care exagerau au avut cea mai mare rata de mortalitate. Ce e chiar mai socant? Speranta lor de viata, statistic vorbind, este apropiata de cea a unei persoane sedentare. Socant, nu?!

Pe scurt, pentru a te bucura din plin de beneficiile joggingului ar trebui sa alergi de 2-3 ori pe saptamana, sa ai o viteza lenta si parcurgi cam 2.4 mile (3,86 de kilometri) pe saptamana!Retine ce vrei din acest studiu, care e pe cat de interesant, pe atat de surprinzator.

Alearga mai incet, slabeste mai mult… Vrei sa stii cum? Am scris despre regulile de aur ale joggingului intr-un articol anterior!

Foto: iStockphoto